Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Har for tiden en polsk dame som vasker hos meg annenhver uke. Med små barn, full jobb og en mann som ikke løfter vaskekosten før han er bedt om det, så er det en liten luksus jeg unner meg. Men hadde ikke hatt råd til hvit vaskehjelp så det blir svart. Er selvfølgelig ikke riktig, men samvittigheten stikker ikke dypere enn at jeg kan leve med det :-) Litt interessant å høre hva andre mener...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Ser på folk som deg som late. Hvorfor kan du ikke vaske selv da? Andre klarer jo å det til, så hvorfor ikke du?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Jeg anser meg selv som ekstremt lovlydig til tider, sniker aldri på bussen, sier fra hvis jeg får for mye veksel igjen på butikken, misbruker ingenting sterkere enn alkohol og en sigarett i ny og ne... Men når det kommer til svart arbeid, synes jeg det er helt greit. Spesielt innenfor bygge/ rørlegger/ elektrikerbransjen, hvor alt er svindyrt....aberet er jo selvsagt at du er fittendragen dersom noe blir ødelagt etter en stund. Hadde ikke nølt et sekund med å ha svart vaskehjelp.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Anonym 14:56: Så utrolig intelligent sagt! Å ha vaskehjelp er faktisk veldig vanlig. Følg med litt, da.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Ja, skattesnyting er helt fint så lenge det ikke er innvandrere som bedriver det. Det er først da det er kriminelt og bør straffes med utvisning. Du nøler antakelig heller ikke et sekund med å bruke helsetjenester og offentlig skole, samt klage på at de ikke er så fortreffelige som du fortjener.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 VELDIG VANLIG??? Hvor da? De eneste som har vaskehjelp her jeg bor er de som er syke og ikke kan gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 :-) Selvfølgelig kan jeg vaske selv. Det har jeg klart i mange år, men med full jobb og familie synes jeg det er fint å kunne bruke helgen på andre ting enn å vaske. Var også ganske lei av å krangle om det. Så nå koser jeg meg med å komme hjem til rent hus i alle fall hver 14. dag :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 På tide å flytte fra slummen da kanskje? Hi hi
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Ja, det er det jo selvsagt. På den annen side har vi svart dagmamma, så jeg er jo ikke noe bedre selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Det er vel byfolk som ikke har "tid" til å vaske huset. Utrolig hva folk klarte før i tiden.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Når ble du moralens vokter sug lut? :-) Synes ikke det er noe forskjell på skattesnyting om det er innvandrere eller andre norske, og har selvfølgelig dobbeltmoral på dette ettersom jeg synes skattesnyting i stor skala er feil, men at småskattesnyting som jeg bedriver er ok. :-) Og nei, jeg nøler ikke med å bruke helsetjenester (skole er vi ikke kommet til ennå). Men jeg betaler skatt med glede, og synes helsetjenestene er bra :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 VI har også full jobb, men klarer fint å vaske huset og gjøre alt det andre utenom. Kanskje du heller burde få skikk på mannen din?
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Når ble du kjent med min moral? Småskattesnyting er likefullt snyting, samt at du fratar vedkommende rettigheter ved sykdom, etc.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Har lest mange av dine innlegg/svar her inne, og da danner man seg jo et inntrykk. Tenker forøvrig mer på at disse jentene ikke har de samme rettighetene som hvite arbeidstakere enn at staten går glipp av noen få kroner. Men kommer likevel til å fortsett å ha svart vaskehjelp.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Det hadde jeg også unnet meg hadde jeg hatt behov for det, å jeg hadde ikke kjent samvittigheten stikke en plass.. Er det f.eks. noen som oppgir at de har barnepike/nabo jente som sitter barnevakt, å lar barnepiken skatte av de 20 kr de tjener i timen kanskje..?..?.. Kos deg med rent å pent hus du med god samvittighet:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #17 Skrevet 11. juni 2008 Det synes jeg jammen du skal unne deg! Det hadde jeg ikke hatt noen betenligheter med! Det som sier noe annet er bare misunnelige på at du har råd til det! Er vel egentlig noe alle ønsker seg å ha vaske hjelp:) Jeg får min del kommer nok også til å skaffe meg det når jeg er tilbake i full jobb fra permisjonen! Digg med litt luksus! Også får man jo mere tid sammen medd familien....
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #18 Skrevet 11. juni 2008 Nei det synes jeg ikke er umoralsk i det hele tatt! Har det selv jeg, naar jeg bor i norge! Klart en maa benytte seg av de godene en kan ta seg raad til! Hvorvidt vaskehjelpen betaler skatt eller ei, er vel ikke mitt problem. Hvis hun vil ha loenn ved sykemelding mm saa er det hennes ansvar aa betale skatt mener jeg! De svarte vaskedamene tjener flesk! Her jeg bor naa saa har jeg fulltids vaskedame som faar den nette sum av 2100kr pr mnd!!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 til og med mange stortingsrepresetanter har svart vaske hjelp.... og Hi er i full jobb, selv om hun hadde vært hjemmeværende, så er det en jobb i seg selv å ta vare på barna.. lage mat osv.. du skal dritte i hva andre mener om det, jeg har ikke vaske hjelp, men kunne tenkt meg det hehe
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #20 Skrevet 11. juni 2008 jeg bare lurer på hvor det går an å få fatt i en slik? vokser ikke på trær rundt her i alle fall. dessuten kan en ta småjobber for venner og famillie mot litt betaling, men det kan ikke overstige en viss sum i året, tror det var 40 000 for lenge siden. det kan en få svar på på ligningskontoret. dette for så små beløp ikke har så mye å si for trygdepoeng, og det er nå ikke nødvendigvis en inntekt vedkommende ikke greier seg uten i tilfelle sykdom.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Nei det syns jeg ikke. Det er iallefall VELDIG vanlig her i Trondheim. Så lenge du betaler dem skikkelig og de har skikkelige arbeidsforhold da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå