AnonymeAnine Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 er det vanlig å legge på seg de siste ukene av svangerskapet? Jeg har lagt på meg ca 1 kilo per uke de siste ukene, nå er jeg i uke 39.
Kjærlighet <3 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 kan kanskje ha en sammenheng med hvor mye du har gått opp fra før. Jeg vet egentlig ikke. Men foreløpig har jeg gått opp 1,5 kg, så regner med at kiloene kommer snikende på disse siste ukene før målet :-) er 30+2 i dag
celine1109 Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg la også på meg ca 1 kg i uken på slutten, men den siste mnd la jeg på mef ca 7 kg til!!.... ikke særlig artig men mye av de skyldes mye vann i kroppen, så de fikk jeg raskt av etter fødselen! Det har også mye og si hvor "stor" man er fra før også ; er man veldig liten og veldig tynn, vil de at man skal gå opp en del, og hvis man er litt lubben, behøver man ikke gå opp så veldig mye.. Så regner med de som har litt fra før går ikke opp fult like mye som da som er veldig slanke!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 jeg har ikke gått opp noe mer de siste 3 ukene..er 38+1.. Legen likte det ikke helt men babyen vokser no så da var det greit. Spiser no som normalt jeg..Lagt på meg 10 kg til sammen så langt. åtte visst jeg trekker fra de jeg gikk ned i begynnelsen:P så tror nok d der er veldig individult. Som alt annet..
AnonymeAnine Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har lagt på meg 9-10 kilo tilsammen i hele svangerskapet, og det er jo helt ok, men jeg fikk inntrykk av at jordmor mente at babyen ikke legger på seg så mye han burde før termin. Men jeg synes ikke 1 kilo i uken høres lite ut, for jeg legger jo ikke på meg andre steder enn på magen.Men jeg la på meg mer i forrige svangerskap, ca 14 kilo. Kanskje det bare betyr at denne babyen blir mindre... Ellers er det kanskje flere fleregangsfødende som ikke legger på seg så mye i andre svangerskap fordi man er mer aktiv enn i første svangerskap (for da har man jo barn å løpe etter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå