Gjest Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 I går kveld merket jeg at babyen var mye roligere enn vanlig. Jeg kjente ikke noe annet enn hikke, fra omkring 8 om kvelden og til jeg gikk og la meg. Vanligvis hopper h*n rundt omkring lenge etter at jeg har lagt meg, men ikke i går. Så, i morges, gikk jeg på do kl 7. Da får jeg vanligvis ALDRI sove igjen, da det er turne-tid i magen. Men nei, ingen bevegelse nå heller. Magen kjentes "dø" ut, på en måte, som om jeg bare hadde dyttet en hard pute under huden. Da jeg våknet igjen kl halv 11, ble jeg kjempe-bekymret! Fortsatt ingen tegn til bevegelse!! Jeg bestemte meg for å ringe jordmor, som ba meg om å ringe fastlege, som ba meg om å ringe føden. Som sagt, så gjort. Inne på fødeavdelinga ble jeg tildelt en vond gyngestol inne på ei forlatt fødestue; de skrudde ikke på lyset for meg engang. Der satt jeg med det mage-bånd-apparatet i over 40 minutter, mutters alene, uten å kjenne så mye som en liten dult. "H*n er død", nærmest konstanterte jeg for meg selv. Men så, endelig, hoppet pulsen opp i 170 og jeg fikk et saftig spark rett i ribbeina. Etter det var det 15 minutter med massiv action, og jordmora (som til slutt bestemte seg for å holde meg litt med selskap) sa at alt så fint ut. Så nå er jeg utrolig lettet! Men å sitte helt alene og kjenne etter spark i over 3 kvarter, var ikke særlig gøy. Aller helst ville jeg bare gråte, men jeg følte rett og slett ikke at jeg "kunne", siden ingen på avdelinga så ut til å ta redselen min seriøst. Men over et halvt døgn uten bevegelse er jo ikke normalt i uke 34! Jeg fikk ikke noe god forklaring på hvorfor bevegelsene plutselig hadde endret mønster, det eneste de fokuserte på var at "det ser da bra ut nå". Jaja, glad for at lille baby gir "lyd" fra seg nå hvertfall. Og håper inderlig jeg slipper flere bekymringer før riene kommer!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Så leit at du hadde en dårlig opplevelse på føden og med denne jordmora. Hadde hun forstått hvor bekymret du var ville hun sikkert ikke latt deg være så lenge aleine. Håper ikke dette påvirker hvordan du får det neste gang du skal til føden! Godt å høre at alt ordna seg til slutt og at den lille sparka ivei!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå