Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har alltid drømt om å prøve det for en periode. Mannen min tar nå en utdannelse som han kan gjøre ferdig der nå. Vi har to små barn under skolealder. Han har en del gjeld fra før. Om vi skal flytte så må vi selge leiligheten vi bor i, bodd her i 1 år, og som vi har brukt mye tid på til oppussing, slik at vi har penger til å fortsette å betale gjelden hans fra før. Og ha noe å leve på der nede. Han kan muligens få lærlingplass der etter utdannelse som varer ett halvt år. Da tjener han ikke mer enn 20 000 dollar i året. Jeg har så lyst, men det virker så skummelt og usikkert. Tenk om vi ikke trives, eller han ikke får jobb. Lærlingjobben gir jo ikke den beste lønnen heller akkurat. Jeg kunne tenke meg å leie ut leiligheten, søke permisjon fra jobber og barnehage og se hvordan det blir, men da har han heller ikke penger til utdannelsen. Noen erfaringer? Noen som bare har satset alt og lukket øynene og håpet på det beste? Kunne tenke meg å gjøre dette senere, når alt ligger til rette økonomisk, men da får vi det problemet at barna er større og de må begynne på amerikansk skole etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå