Gå til innhold

Bryllup og barnedåp i samme sermoni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har gjort dete og har erfaringer å dele? Jeg ønsker å gifte meg samtidig som nummer tre skal døpes. Vil at de to elste barna mine følger meg til alters mens mannen min står og tar imot meg med minste mann på armen..... Håper jeg finner prest / kirke som kan gjøre dette for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjennomført, men skal i oktober... Er veldig spent på hvordan det gjøres i praksis, så håper noen kan skrive noen ord her.

Skrevet

Vi har også snakket om dette. Har ikke lyst på et stort bryllup, har lyst å samle de aller nærmeste til vielsen og ha en enkel middag etterpå. Men må først bli gravid så får vi se:)

Kunne være fint å høre noen erfaringer!

Skrevet

Vi skal det om to uker:)

Sambo og forloveren hans skal bære barna inn (vi har to jenter på 1 år) og "levere" de til søstrene mine.

Her er kirkeprogrammet:

* inngang: Pachelbel Canon D

* velkomstord

* salme: Å leva det er å elska

* skriftlesning

* Solo: Mitt hjerte er ditt

* Tale

* Ekteskapinngåing

* Forbønn

* Solo: Lite barn som kommer (markerer at nå går vi over til dåpshandlingen)

* Dåp

* Truvedkjenning

*Salme: Fylt av glede over livets under

* Velsigning

* Utgang: Bruremarsj fra Øre

Skrevet

Det er lurt å be om å få den seneste tiden på lørdagen dersom det er flere vielser samme dag, for dette tar selvfølgelig lengre tid. Vi ringte prestekontoret og spurte om dette gikk ann. Sekretæren svarte nei. Men da sa jeg at jeg ville snakke med presten. Og der hadde pipen en helt annen låt:)

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup hvor det også var dåp. Da var det faktisk en venn av brudeparet som var prest og hadde både vielsen og dåpen. Dåpsbarnet ventet inne sammen med en av fadderene mens far sto og ventet på mor som kom inn sammen med storebror. Så var det først vielse og etterpå var det dåp, før hele familien gikk ut sammen. Er en del år siden, så husker ikke alle detaljer med sanger ol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...