MissAntrop Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Vi har hatt familiebesøk og fest i helga, jeg har vært helt utslitt etter dette og sovnet på sofaen både på søndag og mandag. I går kom jeg sent hjem fra jobb og vi hadde akkurat rukket og spist middag. Huset så rimelig bomba ut og inn kommer foreldrene mine og min tante som bor på en annen kant av landet. De skulle vise frem huset til henne og jeg ble helt satt ut.. Ikke hadde vi noe å servere, ikke engang kaffe, så jeg måtte sende sambo på butikken. Er jeg urimelig og vanskelig når jeg synes de kunne ha ringt først og spurt om det passet?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Tja...klart de kunne spurt først. Men det gjør vel ikke så mye. Er ganske avslappet på sånt selv..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Uff, hehe jeg takler ikke uventede besøk bra! eller, takler og takler.. Får jo til ett eller annet så det skal bli så koselig som mulig der og da, men jeg liker det IKKE... Syns de kunne ringt å hørt først ja.. Men der er vi jo forskjellige.. Noen er veldig spontane, å tenker da kanskje ikke over at andre ikke er fullt så spontane som dem selv..:-)
katlinka Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Du er ikke urimelig... langt i fra... Selv takler jeg uventa besøk bra... kommer folk uten beskjed får de også tåle at huset ikke er strigla eller at kaffe/kaker står på bordet.. sånn er det Så hvis jeg var dere, hadde jeg ikke tatt meg bryet å dratt på butikken en gang.. hehe...
Tjobing! Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Nei, hehe, det gjør jeg ikke. Vil helst at folk ringer først. De kan gjerne være på vei (vel, kommer an på hvem det er...), men gi meg ihverfall 20-30 minutter :-)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg liker ikke uventet besøk. Og når de da kommer uten å gi beskjed får de ta det de får og se det de ser.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Spørs hvem, foreldra mine,svigers, tanta mi og nære venner kan gjerne komme uanmeldt....andre kan godt si fra først...feks grandtanter ol. ;-)
Sivalur Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Tja, ville gjerne hatt mer uventet besøk jeg.. selv om huset ofte er bombet og jeg sitter i sofaen i morgenkåpen og glor på tv (på kveldstid vel og merke.. ) og vi ikke har noe å servere - så hadde jeg bare slengt på meg bukse og topp og bydd på et glass vann.
Mamma til to tette Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Jeg liker ikke uventet besøk og i min familie er det ingen som praktiserer dette. Det vil ikke si at man ikke kan komme på sponane besøk men man ringer først. Som mine foreldre kan ringe mens de er ute og kjører og høre om det passer med besøk. Da gir de meg gjerne en halvtime til å rase rundt og rydde vekk det verste he he de kjenner meg godt! Har hatt noen venner som bare har ringt på døren og da blir jeg stresset, tenker mer på alt rotet framfor at det er hyggelig med besøk. Har blitt flinkere til å ha orden etter barna kom i hus men alltid kjekt at man bare kan sjekke over bad og kjøkken synes jeg.
Nilena Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes det er kjempekoslig med uventet besøk.... da blir jeg så glad! Tenk at noen bryr seg om å komme på besøk til meg i en hektisk hverdag! Men det har vel kanskje også noe med at jeg er oppvokst på gård og at vi unger og de andre voksne på nabogårdene gikk på besøk uanmeldt til hverandre for å ta en kaffe bare, liksom.. Jeg blir mer stresset hvis de sier i fra at de kommer på besøk i morgen for da føler jeg at jeg må ordne i stand noe...men hvis noen kommer på uanmeldt besøk så er det nok ikke for å få servert d ene og andre...
Chiabatta Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Jeg må ALLTID planlegge når folk skal komme inn i vårt hus, ellers flyter det! Dessverre kan det ringe uventet på døra, og da blir jeg så flau!! Huff!
blond Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes de kunne ringt på forhånd. Ikke alle overraskelser er like velkomne.
WP-TLogPeanut Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Synes folk kan ringe jeg Får lettere angst når det ringer på døra helt uanmeldt .. Aner ikke hvorfor engang :s
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Hjemme hos oss opplever vi det både titt og ofte, så det har jeg igrunnen vendt meg til:-)
petite fleur Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Nå for tiden ser det generelt bomba ut her (sambo er sengeliggende med lumbago, jeg er piska skinn), så jeg kjenner jeg blir litt svett hvis det kommer uanmeldt besøk. Foreldrene mine (og sef tanter og onkler) er finnmarkinger - jeg er jo også det da, men er ikke vokst opp der - og de er vant med å tråkke ned dørkarmen til alle i hele bygda. Der er det nesten fisefint å ringe først, he he ;-)
Dunder Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Jeg åpner ikke døra hvis folk kommer uanmeldt.
Helene <3 Sarah Skrevet 11. juni 2008 #17 Skrevet 11. juni 2008 Ring for å høre om jeg er hjemme iallefall, så jeg er "obs" trenger neppe mer enn 5minutter. Om jeg ikke har noe å servere det gir jeg en lang faderullan i, for oppdekning er ikke helt min greie... Liker ikke å bli vartet opp når jeg er på besøk hos andre heller, er der for praten ikke maten
Økologisk_knekkebrød Skrevet 11. juni 2008 #18 Skrevet 11. juni 2008 Synes ikke du er urimelig! Jeg HATER uventet besøk!! Synes rett og slett det er litt frekt å bare dukke opp på døra hos folk. Det tar ikke lang tid å sende en mld eller ta en telefon for å høre om det passer!
Prinsemammaen Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 Nei, jeg er faktisk ikke så veldig glad i uventet besøk. Da ser det som regel helt bomba ut hjemme, jeg føler meg uflidd (hopper i joggedressen og fjerner sminka så fort jeg er innenfor døra) og jeg har mest sannsynlig ingentig å servere....
ZamZam Skrevet 11. juni 2008 #20 Skrevet 11. juni 2008 tja.. Vil nå si det.. Vi har aldri kaffebesøk og familien kommer sjelden uanmeldt siden vi bor i utlandet. MEN på sommeren har vi "åpent hus" virker det som, ramler til stadighet folk innom. Her er det en klar fordel å bo i utlandet, jeg slenger på dem en øl eller to, setter ut potetgull, oliven, pølser osv et voilá! Disker da selvfølgelig opp noe å spise hvis de blir lenger enn plannlagt.. Gruer meg til å bo i Norge hvor det er kaker helst hjemmebakt som gjelder i min familie..
minsta Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes det er utrolig koselig med uventet besøk. Jeg hopper en lang mars i om huset ikke hadde egnet seg til utstillingsbilde akkurat da, og her kan det flyte ganske bra til tider. Kommer noen uanmeldt innom, så gjør de det og får se hvordan vi egentlig har det. Hvorfor prøve å gjøre seg bedre enn man er? Og når jeg stikker innom til noen, så er det da helt ok for meg om hvordan huset deres ser ut. Kunne ikke brydd meg mindre. Servering forekommer bare hvis det tilfeldigvis finnes noe i hus. Kaffe har jeg alltid!
Espoir Skrevet 11. juni 2008 #22 Skrevet 11. juni 2008 Jeg elsker uventet besøk, og bryr meg ikke så veldig om de avslører at vi har det rotete innimellom. De får det vi har i huset - de venter selvfølgelig ikke annet når de kommer uten å gi beskjed - det er vel det sosiale som er hovedpoenget.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juni 2008 #24 Skrevet 11. juni 2008 jeg takler ikke uventet besøk og blir sint/satt ut om folk bare dukker opp. selv om det er helt rent og ryddig her. ber ofte folk gå da.
LINDA*** Skrevet 11. juni 2008 #25 Skrevet 11. juni 2008 Du spør om noen takler uventet besøk bra. Vi får til stadighet uventet besøk. Høres helt teit ut, men om noen sender sms og spør, så "passer det aldri". Da har vi alltid noe vi holder på med eller no. Så v har i grunn sagt at kom heller innom for 1 time eller no, så blir det ikke så formelt liksom. Tror det ligger noe i det. Kommer man uventet, så forventer man kanskje ikke, som gjest, at det blir varete så mye opp. Menne.... Jeg skjønner egentlig hva du mener. Det er egentlig noe dritt hvis huset ser bombastisk ut! Og man ikke har kaffi i huset engang Da føler man seg kanskje litt.... tatt på senga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå