eiko Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 kan noen si litt om hva som skjer hos jordmora første gang? Har time i morgen, og er veeldig spennt:) er snart elleve uker på vei.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Hei er 4 år siden jeg hadde 1.kontroll men kan si litt om det jeg husker!! for det første, skal du ha urinprøve som er tatt om morgenen. Det er noe du skal ha med hver eneste kontroll da de måler eggehvitte (tror jeg det var) / proteiner i urinen. Du blir veid hver gang, og de lytter på hjertet til bebbisen Det er vel egentlig selve kontrollen? Så blir det ført inn på ett helsekort for gravide som du får der den første timen, (husk å ta med dette kortet til hver kontroll både hos lege og jordmor i etterkant) hvor alle dataene blir fulgt inn. Ellers så er det bare koseprat og informasjon utover det. Du får også svangerskapsboken og spedbarnsboken av jordmora første timen Sånn hadde ihvertfall jeg det! og det var utrolig koselig
eiko Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2008 Ja, det hørtes jo veldig bra ut, og koselig:) Tusen takk for svar:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå