Little P & D Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 I høst får du besøk av oss!!!!!! Guben bestilte i dag! Jeg er så spent:) Gleder oss veldig! Jippi!
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Er det du som er svigerdatter til Northernlights? I så fall, har du fått med deg at hun har et stort ønske om å få til et bilde med alle barna samlet på? Bare et lite hint liksom.
Little P & D Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2008 Ja det er meg:) Har fått med meg det ja, blir vell en ordning på det når vi drar dit i høst:)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Nå tenker jeg NL blir glad ja :-) Har jo skjønt at hun savner dere fælt. :-)
Little P & D Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Ja vi gleder oss masse til å se alle sammen igjen:) Gullet er ni mndr når vi reiser så jeg er litt spent på hvordan hun takler flyturen og tidsforskjellen.. Noen som vet om hun må ta noen vaksiner?
Gjest irismor Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Hun trenger vel ikke noen ekstra vaksiner til Amerika. Vet ikke hvordan vannkvaliteten er men den er sikkert ikke noe verre enn vår. ;-) Hvis ikke så er det vel kun hepatitt A vaksinen. Men kan aldri tenke meg at hun trenger den for å reise dit. Barn takler tidsforskjeller nesten bedre enn oss. På flyturen tar du med deg noen nye spennende leker, litt kjeks eller frukt å spise. God tur og fyll opp kofferten med risengryn og salt lakris =0)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Hei! Du trenger ingen vaksiner for å reise til Nord-Amerika. Vi tok hepatitt A til vår reise, men kun for besøk på div. karibiske øyer i tillegg.( Kom hjem på mandag). Uansett gir de ikke den før ungene er 1 år. Ps! Reis med nesten tom koffert, sinnsykt mye å kjøpe der borte! God tur!
Little P & D Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2008 Takk for fine svar:) Skal ha med masse saltlakris:)
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Jeg skal holde det hemmelig for ungene ;o)
Little P & D Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2008 Det kribler i magen min! Gleder meg kjempemye! Endelig drar vi:)
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Sorry at jeg svarer enda en gang (ble litt ivrig ;o) Men når dere kommer hit, så MÅ vi på dyrepark og til kysten. Og så håper jeg dere tar dere en tur ut,bare du og din kjære, sånn at farmora kan få passe lille gulljenta litt ;o)
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Og det er sant at man ikke må ta med for mye FRA Norge....har ikke tall på hvor mange kofferter jeg har lånt bort til alle som har besøkt meg! De kommer med 1 koffert, drar hjem med 2. Slår aldri feil!
Little P & D Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 11. juni 2008 Ja jeg har bursdag mens vi er der, da kan du få være barnevakt:) Ja vi vil i dyrepark og alt! Og shoppe masse!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Hei NL! Jeg fant ikke sånn wrinkle-spray som du anbefalte meg jeg, får ta det ,med på neste tur. De var kjempestrenge på flyplassen da, 5 pound over på en koffert førte til full ommøblering i koffertene, så tenk på det du som er svigerdatter, du kan ta med to kofferter, men ingen av de kan ikke veie mer enn 50 pound (25 kg, er det ikke det tro?)
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #17 Skrevet 11. juni 2008 Jippiii!! =oD Nå sitter han derre mannen din på msn og sier dere vil leie bil. Det får dere ikke lov til, siden vi har en bil ekstra...ikke kast bort penger på leie av bil. Det kan nemlig fort bli VELDIG dyrt. Dessuten er den bilen helt OK! Trygg og sikker Buick Lesabre. Vi har to bilseter,om dere ikke har med deres. Hm, må visst oppføre meg som en skikkelig amerikaner, og planlegge hva vi skal gjøre når dere kommer hit. =o) GPS`n kan dere bare ta med dere, og dra på turer hvor dere vil. Åh,gleder meg!!
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #18 Skrevet 11. juni 2008 Jeg opplevde det selv, før jeg dro over. Det var 1 kilo for mye i den ene kofferten! Da var det bare og åpne den, og legge noe i ryggsekken (!!), Og kaste masse emballasje...så ble den lettere. =o) Bedre med to mindre kofferter enn 1 stor!
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 wrinkle sprayen heter "wrinkle release",og de har den overalt. Klarer meg ikke uten ;o)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 11. juni 2008 #20 Skrevet 11. juni 2008 Å så heldig dere er, både svigermor og svigerdatter! Syns jo jeg har lang avstand til lillegulljenta mi, men ho bor "bare" 90 mil unna. På Stjørdal og vi i Nord-norge. Men går jo aldri fly herfra og dit jo. Må reise om Oslo eller Bergen og beregne en hel dag på turen dersom man vil reise billig. GOD TUR!!!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Fant bare en matbutikk vi, publix tror jeg, men hadde det kjempetravelt den kvelden.Det viktigste var å oppleve Disney da, ikke løpe rundt i butikker :¤) Skulle reise ned til port canaveral dagen etter så det ble bare kakemix og frosting i all hast på meg. Svigermor lurte mest på om det gikk an å bruke den sprayen i ansiktet hun da, ha ha!
Little P & D Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 11. juni 2008 Enig med deg at vi ikke leier bil, så da er han nedstemt:) hehe.. vi har brukt nok penger på turen og lommepenger..
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #23 Skrevet 11. juni 2008 Haha!! Nei,det ville jeg ikke gjort, med mindre ansiktet er laget av BOMULL!
Northernlights Skrevet 11. juni 2008 #24 Skrevet 11. juni 2008 Det er det jeg mener; spar de pengene. Det blir fort flere hundre dollar. mom2two, er du her?? Hva betalte dere?? Og så er jeg ikke sikker på om det er 25 år dere må være,for å leie. Eller 24... Iallefall er det billigere å låne vår bil =o) Turen over kommer til å gå fint,siden dere er 2 stykker om lillegullet. Det var tøfft å reise alene med minsten her, men det gikk jo det også...men ville ikke gjort det en gang til. ;o) Flyduren er søvndyssende for de små,så ofte sover de bedre på flyet enn hjemme i senga. Men bestill en babycot!! På den lengste turen over er det kjempeflott å ha en seng for de små,og hun er ikke spesielt diger, så det tror jeg går bra.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. juni 2008 #25 Skrevet 11. juni 2008 Leiebilen vår kostet ca 3200(nkr) for en uke med barnesete og GPS. Bare sånn til informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå