Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy solfaktor bruker dere på solkremen på bebin deres?

Hvilket merke?

Gutten min er litt over 2 måneder og jeg er litt usiker på om jeg skal smøre han når vi sitter i skyggen ( under parasollen) .......gjør dere det?

Når vi triller vogn så hender det at solen skinner på hendene og beina hans i vognen.......har et sort myggnetting over, men lurer på om lillen ikke burde ha noe somn helst sol rett på huden når han ikke er smurt...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å smøre ja. Her går det i solfaktor 22+. Dermakid tror jeg den heter.

Skrevet

Hei

Det anbefales at barn under 1 år ikke smøres med solkrem. Det har jeg fått beskjed om både på helsestasjonen og på apoteket. Det er fordi solkrem inneholder en hel masse stoffer, og kan være allergifremkallende. Istedet skal barna holdes i skyggen og dekkes med tynne klær. Men når barna begynner å krabbe og nekter å ligge stille på et teppe eller i vognen er det jammen lettere sagt enn gjort å holde dem i skyggen. Så da har jeg brukt min egen vurderingsevne og smurt tynt på de dagene sola har stekt som verst. Men siden din bare var 2 måneder så ville jeg unngått å smøre, så kan du heller se det an etterhvert som han blir litt større:-)

Skrevet

Jeg har smurt min baby på 6 uker innimellom ..solfaktor 25.Hørte med de på apoteket og det kunne jeg fint bruke. Bruker Cosmica.Men kjøp parasol til vogna..kjempe kjekt..og da trenger du nesten ikke tenkte på solkrem heller :)

Skrevet

På de allervarmeste dagene når hun lå i vognen i bare body smurte jeg med faktor 25 Cosmica på føtter og ben, da disse i blannt kunne stikke litt ut i solen når vi gikk ettersom hun har begynnt å sprelle ganske mye. Hun er 5 måneder.

Skrevet

Jeg har smurt henne med solfaktor 60 (Vichy) for spedbarn. Selv om vi har kjøpt solskjerm, får hun litt sol på seg i vognen, og det blir varmt for henne med annet en body og solhatt de varmeste dagene. Vet at man ikke bør bruke for mye krem på babyer, men vet også at en rekke hudkrefttilfeller kommer av solbrenthet som barn...

Skrevet

Jeg bruker babyline, faktor 25 på jenta mi som snart er 4 mnd.

Synes det er helt umulig å holde henne helt unna solen. Prøver å ha henne i skyggen,men har ei nysjerrig jente som helst vil bli bært rundt når hun er våken, så hender sola treffer:o)

En dag vi ikke smurte henne,ble hun lett rød i kinna, og da var det ikke sol, så jeg ville alltid smurt min baby...Tenker at de kan bli brent uansett nå som sola er så sterk selv gjennom skylag...Og babyline sin er uten giftige stoffer har jeg hørt, og kommer godt ut i tester.. Jeg ble også anbefalt denne på apotek:o)

Skrevet

Jeg har smurt tulla på 5 mnd med Babyline faktor 25. Tror det er sånn med kun fysisk filter, altså ikke kjemisk og da skal det være bedre for sånne små.

Skrevet

jeg smører min gutt på 11 uker uansett. Solstrålene treffer i skyggen og selv om det ikke er direkte, de blir kanskje ikke solbrente der men. Jeg har ikke tenkt til å sitte inne i hele sommer selv om jeg har baby. Har kjøpt solkrem med kun fysisk filter, da er det ihvertfall ikke farlige stoffer i den, bruker det på oss alle.

Skrevet

Jeg ble annbefalt, og kjøpte Soltan Baby faktor 50+ (m/fysisk filter) på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...