Gå til innhold

Uke 29 og min baby veier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vekstkontroll idag er 29 fullgåtte uker idag. Den var 8% over gjennomsnittet. DVS han veier 1400g et eller anna. Menst gjennomsnittet er 1300g et eller anna. SÅ 8% avvik er faktisk ikke så veldig mye :)

Hun sa at 10% under og 10%over er innen normalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her var bare 1020 paa dagen 29 uker.... Er 1300 virkelig gjennomsnittet ??? For da er han jo godt under snittet ...

Gjest stockholms tjej
Skrevet

tror de er veldigt ulikt hva de veier,de vekser ulikt.

ikke alla som legger på seg lika mye i samme uke.

Men det tar de igen.=) syns no ikke de var så veldigt mye 1300 men de varierer nok veldigt fra baby til baby.

Skrevet

Gjennomsnittet for jenter i uke 28 er 1125g... Vet ikke hva det var for gutter..

Skrevet

jeg vil og se hvor mye min veger.-.sånn ca..er så redd for stor baby..men er d visse krav for å få sjekket d?

Skrevet

Hei,,

Når jeg var 28 + 2 dager veide jenta mi 1350 gram.

Skrevet

Hei,,

Jenta mi veide når jeg var 28 + 2 dager, 1350 gram.

Skrevet

Hei,,

Jenta mi veier 1350 gram, når jeg var 28 + 2 dager på vei,,

Så da er hun overgjenomsnittet...

Skrevet

Har litt på følelsen av at de vokser veldig i rykk og napp. Jeg er redd for stor baby, da han har vært 14 og 17 % over snittet. Var på kontoll igår, er 29+6 og da var han bare + 4 %... Så det kan nok gå seg til både ene og andre veien enda :o)

Skrevet

Hei,,

Snakk med jordmor, eller som jeg går hos en gynokolog, hun måler og da kommer vekten fram på maskinen hva barnet veier.

Og jeg skal på kontroll på UL for å få en endelig avgjøresel om jeg skal ta keisersnitt eller føde vaginalt. Alt kommer an på str på barnet,

jeg har smalt bekken...

Er du usikker snakk med en Gaia jordmor, det er en dame som hjelper deg angående redsel og fødsel.. Jeg går selv til en Gaia jordmor.

Skrevet

Når jeg var 28+4 fikk jeg estimert vekten på gutten min til å være ca 1500 gram. da sa legen at det var en stor baby. Men nå er jeg 38+1 og har ikke fått noe indikasjon på at babyen min er noe unormalt stor. har ikke hatt ul da men legen og jordmor tipper han blir 3500/3700 gram. helt perfekt:)

Skrevet

Jeg fikk også målt babyen i dag, men glemte å spørre hva hun veide. Uke 29. Fikk beskjed om at alle målene var helt gjennomsnittlige og at hun lå på 0 % vekstavvik. Dumt jeg glemte å spørre om vekt.

Skrevet

Hmmm, faar holde oss til navnet mini da tydeligvis for alle andre sine babyer er jo tydeligvis mye stoerre enn min.

Ingen andre som bare var rundt kiloet da de var 29 uker paa vei ???

Skrevet

både 10% under gjennomsnittet og 10% over gjennomsnittet er innen for normalen :) Jeg hadde 8% avvik men likevel innenfor. Så den var vel ca 100g

Så etter fødselen så kan jo babyene variere i str. noen er 3200 og anrdre 4000g (bare eks.)

nr 1 var med meg 3360g og nr 2 3790g. Men alikevel normale i vekt.

Skrevet

Ja, mine to andre har vaert mindre enn det da... 3400 og 3100, men 1020 blir jo over 20 % under gjenneomsnittet da... Men det er slvfoelgelig muligheter for litt feilberegninger :)

Skrevet

ja det er felmarginer også. mi nr 1 var målt til å bli 3500g ved fødsel, men hun ble 3360. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...