Gå til innhold

Tror samboer vurderer å kjøpe et hus uten mitt samtykke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har funnet drømmehuset sitt.. dessverre er det ikke mitt drømmehus.. Vi har kranglet frem og tilbake om dette huset som han så gjerne vil kjøpe.

Hans argument er:

* at det er veldig billig

* det er i landlige omgivelser

* det er et lite småbruk

* det ligger ved vannet og skogen

* han mener det ville vært supert for ungene

Mine motargument er:

* vi kommer til å bli avhengig av ferje når vi skal til bhg, butikker, skole, jobb, venner, familie, osv.. (selv om ferja går hvert 20. minutt)

* jeg kommer til å bli veldig mye alene siden han nesten aldri er hjemme. Her vi bor nå (leier) bor vi i nærheten av venner og familie, og jeg har mulighet til en del avlastning

* jeg ser for meg at jeg hadde blitt deprimert av å bo der, rett og slett fordi jeg takler dårlig å være mye alene.. Selv om jeg er mye alene med barna nå også så vet jeg jo at jeg har mulighet til å dra ¨på besøk eller få besøk om jeg vil det.. Det hadde blitt mye mer komplisert om jeg skulle vært avhengig av ferje frem og tilbake..

Men han ser ikke min side av saken i det hele tatt.. mener jeg er vanskelig, og kan ikke fatte at jeg ikke vil kjøpe et hus som vi faktisk har råd til..

Det jeg er redd for nå er at han har planer om å kjøpe huset likevel og satser på at jeg bare kommer til å følge etter..

Han har til og med sagt til meg at det er dårlig gjort av meg å ta avgjørelsen basert på at jeg ikke vil ta ferje..

Jeg mener vi bør være enige om noe så stort som et huskjøp, og han sier seg enig, men sier også at jeg ikke har noen god grunn til ikke å være enige..

Føler meg veldig hjelpeløs og slem nå som "står i veien" for hans drømmehus,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har begge hver deres meninger, og bare dere kan finne en løsning på dette. Ingen argumenter er bedre enn de andre, så her må dere møtes. Ja begge bør samtykke om et huskjøp, men det gir deg ikke automatisk veto-rett.

Skrevet

Eh, litt uenig med 13:13 her..

Eller kanskje ikke. Hvertfall tolker jeg det slik at han gjerne vil flytte. Spørsmålet er om du ikke vil flytte i det hele tatt eller om du bare ikke vil flytte dit. For kompromisset må jo bli å finne et annet hus hvor dere begge kan bo. Hadde min samboer kjøpt et hus bak ryggen på meg som jeg ikke ville bo i så kunne han fått flytte alene.. sånt gjør man bare ikke mener jeg hvertfall.

Skrevet

Kjøper han hus alene så må han også stå for lånet alene.

Skrevet

jeg vil gjerne kjøpe hus og flytte så lenge jeg slipper å være avhengig av ferje..

Han mener vi aldri kommer til å få råd til et hus her i strøket, og han har vel egentlig rett...

HI

Skrevet

Nettopp. Og med det bidraget han da må ut med kan han antakelig måtte selge igjen kjapt og til underpris. Så kan du le i mange uker, HI.

Skrevet

Ja, "hehehe, nå har vi mye mindre penger å kjøpe hus for her jeg også vil bo"..

Skrevet

Jeg har ikke lyst å le sist og best, jeg vil bare at han skal sette meg forran et hus og verdsette min mening..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...