Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har en jobb som ble signert med en 10 mnd. kontrakt ved et konsultfirma/utleiefirma Necon. Kontrakten går ut i neste mnd. innen da må han bestemme seg om han vil være i Necon eller skifte arbeidsgiver til Aker. Blir han i Necon sier han at han ikke får betalt 1 uke permisjon i forbindelse med fødsel, pga 10. mnd kontrakten. Noen som vet? Enn om han flytter til Aker hva skjer da?

 

Jeg har termin 16 aug. Og han har tengt å ha 14 dager ferie i aug, samt håpet han på betaling fra arbeidsplassen 14 dager fødselpermisjon.......

 

Huff... håper dere forstår problemstillingen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det private er det helt opp til arbeidsgiveren om dem betaler lønn i de 14.dagene med permisjon i forbindelse med fødsel. Noen gjør det andre ikke. I det firma mannen min jobber betaler dem ikke, heller ikke i det firma han jobbet i da eldste ble født. Veldig synd egentlig.... Men vi håper å klare å legge av såpass at han kan være hjemme en del hvertfall:-)

Skrevet

huff ja synd det. Han jobber i det private så det ser mørkt ut, men vi får legge av penger. Familien er viktigst i slike tilfeller mener jeg.

Skrevet

Det kan jo være at han får det Aker da. Det finnes jo private arbeidsgivere som gir sine ansatte dette som et gode. Og er det kotyme at de får det så skal det mye til om de nekter ham det. Sambo får, heldigvis, to uker betalt permisjon av jobben. Deilig!!

 

Men, som det blir sagt over her så er det kun to uker uten lønn man har krav på. Alt annet blir en bonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...