Trollmora Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 i overgangsalderen? Synes jo det er litt tidlig, men....Eller er stoffskiftet mitt i ulage? Har ikke hatt mens siden i april. (Nei, jeg er definitivt ikke gravid!) Klarer ikke å møstre overskudd til noe utenom faste ting. Kort lunte. Føler meg oppgitt og smådeppa. Liten tålmodighet til to små trollunger. Trollfar lister seg på tå innimellom. Klarer ikke å slanke meg. Orker ikke trene. Sliter med andre ord med ting som ofte kommer når jeg er premenstruell. Tok en blodprøve i fjor sommer, men den var helt helt ok. Kanskje jeg burde ta en ny før ferien? Kjenner at det ikke er moro å ha det sånn, det er slitsomt.
Maud Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Det er klart det kan være tidlig overgangsalder, men det er jo veldig tidlig da. Så vidt jeg vet er du ikke mer enn et år eller fire eldre enn meg. Jeg ville heller tenke stoffskifte som du selv lurer på. Jeg er jo ingen lege, så gå til en som kan det du og få tatt noen prøver. Sånn orker ikke-sinna-utålmodig er det ingen av oss som liker å være. Det er fint at du ser det selv da, da er det mulig å gjøre noe med det :-)
Plutseliten :) Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Det er ikke noe greit å gå å ha det sånn.Det tærer på så mangt.Synes du skal ta deg en tur til legen og få tatt blodprøver.Overgangsalder kan det være,kom din mor i den tidlig? For det går ofte i arv. Blodprøver kan fortelle mye,også om dette. Lykke til,klem
iznogood Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Som alle sier; gå og sjekke stoffskiftet ditt, er bare en blodprøve som skal til. Jeg har hatt det akkurat som deg - men det skyltes utbrenthet. Jobber og stresser du mye - eller har du bare mye på deg? Er det overgangsalderen, så er det ingen krise det heller :-) Før eller siden skal vi alle gjennom den - så snakke med legen din og høre hva h*n kan finne ut og hva som kan hjelpe. store klem
Dailis Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Du bør jo sjekke med legen ja. Men det kan være overgangsalderen. Min bestemor var ferdig i midten av 30-årene. (litt derfor jeg fikk barn tidlig, følte ikke at jeg hadde anledning til å vente så veldig lenge) Du sjekker jo fort på en blodprøve om det er overgangsalder.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har opplevd noe lignende og tok en masse prøver som ikke viste noen store feil med meg. Hvis det ikke er en konkret naturlig eller medisinsk årsak til tilstanden din, så kan du kanskje endre kosthold? Jeg har kuttet ut mesteparten av karbohydratene i kostholdet mitt, og føler meg i bedre form enn på mange år, selv uten å trene. Kiloene forsvinner i passe takt og jeg har mer energi enn jeg har hatt på årevis. Jeg har fortsatt mange kilo igjen til trivselsvekt, men jeg trives likevel og ser at det går rette veien.
tebekaa Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Enig, gå til legen aller først og be om at alle blodprøver blir tatt! Og så får du sikkert beskjed om at alt er i orden. Og da er det greit å sjekke ut et par andre ting. 1. Kroppens reaksjon på noen tøffe år med småbarn-full jobb og vel så det-middag på bordet hver dag-holde hodet over vannet for enhver pris-opplegg. Mange jeg kjenner som får en reaksjon akkurat sånn cirka når minsten er omtrent så gammel som din. Ting roer seg litt i heimen og man senker skuldrene litt, og dermed så slipper man fram seg selv litt igjen og kjenner at det faktisk ikke er så greit. 2. Matintoleranse/ kosthold/ candida. Her melder tradisjonell medisin pass dessverre. Kan anbefale Balder-klinikken i Oslo - her er legene spesialutdannet innen alternativ behandling også (bl.a. Bengt Rognlien) Håper at du uansett snart finner ut hva det er, for det er vondt å ha det sånn over lengre tid. Lykke til! Klem:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 ... dette har jeg jo virkelig ikke peiling på i det hele tatt, men når alt det skolemedisinske er sjekket så ville jeg gått videre for sjekk hos alternative hjelpere... men det tempoet du har kan jo gi enhver følelsen av trist og fryktelig sliten... Jeg håper du finner ut av det fine trollis! god klem til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå