Gå til innhold

Hvor mye deltar far i stell ol av bbyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer bare på hvor mye deres menn deltar i stell og lignende av bebyen? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi venter vår første nå, så det er egentlig vanskelig å si:) Men han har skifta bleier på begge tantabarna mine, og også på sønnen til et vennepar av oss. Tror derfor han kommer til å delta ganske mye når den lille har kommet.

Jeg har hvertfall tenkt at han skal få ta sin del av det daglige stellet. Tenker da både på bleieskift, bading, legging osv. Virker som han er innstilt på dette selv også.

Skrevet

faren til sønnen min deltok lite. Han hadde ett litt merkelig syn på dette med baby, og SPURTE om lov til å ta han opp !!!??!! jeg sa ofte at den ungen er like mye din som min, så vil du løfte han opp, så bare gjør det. men jeg følte meg sto med absolutt alt aleine mens han sto og smilte til bebbisen i senga :P

Skrevet

Når han er på jobb/skole er liksom min jobb å ta meg av babyen og ellers gjør husting jeg har energi til å gjøre. Men når han er hjemme deler vi på alt hus- og babyarbeid 50/50 :) Det har vi alltid gjort med min sønn jeg har nå, og vil vi gjøre på vår neste.

Han vil det også sånn for å få "like god" kontakt med babyen som mamma. Den beste stunden å dulle og dalle med nurket når de er små er jo på det varme badet der de ligger på stellebordet og storkoser seg uten bleien på seg :)

Skrevet

På de to første har mannen min stort sett bestandig tatt kveldsbadet. Dette har vært "deres" lille stund siden han har vært på jobb hele dagen. Alt det andre deles slik det faller seg naturlig, han er veldig flink til å delta både med barna og husarbeidet generelt, så jeg skal ikke klage:)

Skrevet

Nå har ikke vi en baby lengre da men ei på snart 2,5 og nå for tia er det han som gjør det meste av stell, bading o.l pga jeg er sliten og har problemer med bekkenet..

Skrevet

Når jeg gikk hjemme med lillegutt tok han altid kveldstell, med alt det innebærer. Han har like mye ansvar i forhold til stell lek osv som jeg har selv.

Nå har lillegutt blitt skikkelig pappagutt fordi det er han som stor sett har gjort det meste med han pga at jeg har hatt bekkenløsning. Vi får se hvordan det blir nå som nr to kommer, kommer vel til å dele på å stelle lek osv tenker jeg. Ann hver dag med forskjellige barn eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...