Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Uff, nå føler jeg meg litt urolig.... Igår hentet jeg som vanlig gutten min på tre i barnehagen tidlig på ettermiddagen. Og han var som vanlig blid og fornøyd. Men først da vi setter oss inn i bilen, legger jeg merke til at han har et skikkelig skrubbsår på det ene kinnbeinet. "Oi, har du slått deg idag?" spør jeg. Og får et usammenhengende svar fra lillegutt om at han har slått seg på en stein "i skogen i bhg.". Altså, han kunne omtrent like gjerne fortalt meg at han hadde fått en ufo i hodet.... Da jeg leverte han i bhg. idag, spurte jeg avd.leder på avd. hans om hva som egentlig hadde skjedd, og fikk til svar, at neeei, det visste hun ikke, hun skulle akkurat til å spørre om han hadde slått seg hjemme... Jeg må si at jeg var ikke kjempefornøyd med det svaret, jeg mener han må jo ha grått skikkelig da han slo seg. Jeg skjønner jo at personalet ikke kan se alle situasjoner som oppstår, og skrubbsår er det jo ikke så lett å unngå, men jeg fikk bare litt vondt i hjertet av å tenke på gutten min, stå der med et skrubbsår i ansiktet og gråte, og ikke få noe trøst eller noen ting. Så jeg tok en forsiktig og diplomatisk telefon til bhg.styrer da jeg kom hjem. Jeg vil jo for all del ikke at avd.personalet skal føle seg kritisert og uglesett, men jeg vil liksom ikke levere fra meg gutten min og ikke føle meg trygg på hvordan han har det. Er jeg litt for hønemor?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Ja, du er hønemor. Skrubbsår er ufarlig, de har ikke vondt av å slå seg litt. Heller tvert i mot. hadde det vært et vondt og grusomt fall hadde han grått og fått oppmerksomhet, men de tåler som regel mer enn vi tror, og kan som oftest bare børste bort sanden og løpe videre.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Det er aldri noe i veien for å si ifra når det gjelder ens eget barn. Men tror ikke jeg hadde ringt til styrer for dette. Men heller snakket med avd.leder om det. Det er jo veldig godt mulig at han har fått trøst av noen andre enn avd.leder, og at det ikke har blitt snakket noe om det slik at avd.leder ikke har fått det med seg. Du kommer nok til å se mange forklarlige og ufroklarlige merker på sønnen din, og sønnen din blir tøffere og tøffere
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes det høres "hønemor-aktig" ut. Barnehageansatte snakker ikke med hverandre om alt som skjer hele tiden. Det er det ene. Det andre er at det ikke er sikkert det var så vondt som det ser ut som. Jeg spør aldri de i barnehagen om hva som har skjedd hvis min sønn har blåflekker eller skrubbsår, for det dukker opp hele tiden. Hvis det er noe spesielt, så sier de barnehageansatte i fra.
snart mor til 3 Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 først og fremst må jeg si at hvis du har en gutt på 3 år og bekymrer deg for et skrubbsår så skal du eeegentlig ikke klage..men kan skjønne hva du mener..følte det på samme måten de første gangen guttungen min slo seg..men er noe med det..etter X antall skrubbsår,kuler,blåmerker og sår i alle retninger og overalt på kroppen så kommer man over det verste sjokket... men ang barnehagen så må du huske det at det er mange som arbeider i en barnehage.så det kan nok godt hende at han har fått både trøst og kos i forbindelse med skrubbsåret uten at vedkommede som var på jobb om morningen etter ikke var med på turen eller ikke var tilstede når dette skjedde.. Barnehagene skal raportere og informere om uhell av en viss karakter som skjer i barnehagen,men et skrubbsår går nok ikke under kategorien som man stresser med å informere alt og alle om.. det du kunne gjort var jo å be avd.lederen å høre om noen andre visste hva som hadde skjedd. for skjedde dette i barnehagens område kan det omså vært voksne fra andre avdelinger som var tilstede når det skjedde. litt hønemor er du nok,men det er nok kun pga manglende skader på ungen tidligere..og det er jo egentlig bare positivt :-) og ang gråting så trenger de ikke nødvendigvis å gråte..er merkelig hvor mye et barn tåler når ikke mammaen står å ser på... :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Hehe... Guttungen har skrubbsår og blåmerker over alt nesten han... Nye dukker det opp hver dag, spessielt nå på sommeren... Aldri morro når unger slår seg, men de har faktisk bare godt av det, over forsiktige unger som blir hysteriske over alt mulig er iallefal ikke bra... Som sagt over her, så har sikkert noen andre vert tillstede da han slo seg, og et lite skrubbsår er nok ikke samtaleemne blandt alle annsatte liksom. Sansynligheten er utolig liten for at de bare har latt han slå seg altså! Synes nok du var litt hønemor ja....
simba>>>3gutter Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Min sønn på tre kommer hjem med nye sår og merker hver dag. Det er ikke altid det er de på avd hans som har trøstet han, mange ganger er det andre voksne som har gjort det ellers så har det ikke vært vondt nok til at han har trengt trøst. Jobber selv i bhg og det er ikke altd man har oversikt over hva som har skjedd dagen før, før alle har kommet på jobb om dagen. Er det stor skader skal de dokumenteres og noteres ned, men ett skruddsår kommer ikke inn under det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå