Gå til innhold

Så utrolig søtsug!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, fra å bli kvalm av alle søtsaker i begynnelsen av graviditeten har jeg nå gått til å ha lyst på noe søtt hver dag. Hele tiden!! Jeg blir gal. I dag har jeg hatt lyst på sjokolade eller lignende siden kl halv ni i dag, men (heldigvis) har jeg ikke noe her. Så sålenge jeg er på jobb går det greit. Har to søte nektariner her som jeg sparer så lenge jeg kan, men de frister ikke en tiendedel så mye som en sjokolade, en is (eller ti), kaker osv osv... Akkurat nå er det nystekte brownies tennene mine løper i vann over... Puh-med et glass melk til!! Kunne sikkert spist opp en sånn poseversjon fra Toro alene!!!

Hva gjør dere andre for å stille søtsuget? Har ikke lyst til å dytte innpå med tomme kalorier, for det trenger hvertken jeg eller mini. Men jeg blir gal av å tenke på sjokolade døgnet rundt :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter ikke med samme sug som deg, men jeg er ikke helt nazi på sukker. Har akkurat kost meg med en is, som de fleste dager de siste par ukene. Men prøver jo å spise nogenlunde sunn mat, og drikker så og si aldri brus osv.

Skrevet

Ikke nazi på sukker jeg heller, har ikke helt trua på det. Tror at jo mer man "ikke får lov" jo mer har man lyst på det. Problemet er bare at selv om jeg har latt meg selv få spise en is eller en liten sjokolade så og si hver dag i det siste så har jeg bare lyst på mer... Blææ...

Skal stikke innom butikken etterpå og kjøpe med noe melon osv hjem, men vet at det ikke helt gjør samme nytta for søtsuget. Men det er jo i det minste noe å putte i munnen ;)

Skrevet

kjenner meg veeeeeeldig igjen... Ikkje lett det der. Nesten slik at viss eg først begynne, så har eg berre lyst på endå meir. Best å la vere men bortimot umulig! Prøver å ha frukt ståande slik at eg har nåke å putte i munnen i det minste ;o)

Skrevet

Jeg bare må ha sjokolade!! Og nå går jeg opp 1 kilo hver uke! HJELP!!!

Var mye enklere å spise sunt i begynnelsen av svangerskapet.. da hadde jeg faktisk ikke lyst på godteri.. men nå, nam nam!!!!

Skrevet

Jeg varierer litt med hva jeg har lyst på.. somoftes har jeg lyst på poppcorn, salt lakris eller vingummi. Men jeg har også gått inn i en fruktdilla periode nå. Og det er ejg veldig glad for:)

Har ikke helt de store rådene mot søtsug, men søt frukt stiller værste suget for meg.. :)

Skrevet

Av og til tenker jeg at det er ok å spise stort sett det jeg har lyst på, så lenge det er nogenlunde innenfor rimelighetens grenser.

I perioder funker det fint når jeg lager fruktsalat om morgenen og spiser en god posjon av det med valnøtter og vaniljekesam til. I andre perioder overgir jeg meg til mine innerste lyster. Sjokolade og potetgull med ost og løk. Det funker også fint. Jeg vet nok hva som er smartest, men når sjokolade frister mest - spis litt sjokolade. Litt er like godt som mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...