twiggy Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Min "lille" tvilling, vekt 2350 ved fødselen, skal ta vitaminer i lange baner: jern, folat og multivitamin (2 gngr om dagen), dette gikk bra den første måneden, men nå er det klin umulig å få det ned. Han spytter, gulper, harker og hoster ... Er det andre som har tilsvarende opplevelser eller gode råd å komme med? Vi fikk beskjed om at han skulle ha disse pga fødelsvekt under 2500 (storebror var 2780 og slipper dermed unna ...) Vi skal jo holde på et helt år med det så det hadde vært greit å få til en rutine som fungerer.
Lene4021 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 jeg kutta ut dette, min ene gutt var ogsaa under 2500g. Han kasta opp og spyttet ut, saa jeg kutta det ut etter 1 mnd, begynte med groet da han var 4 mnd for aa kompensere med jernet... ellers fikk de begge collett mme i tillegg til morsmelk. de er naa 1 aar og det har gaatt het flott!
Silvia Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Samme her... Jentene være var 2370 gram og 2580 gram. Begge skulle ha vitaminer. Det gikk greit den første tiden, men vi kutta det ut etter hvert fordi de spytta ut og brakk seg. Tok for mye tid og ble for mye strev å prøve å få det i dem, syntes vi.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 begge mine var under 2500 og har aldri hørt at jeg måtte gi de det du sier der....gav de biovit,men thats it...
DoubleTrouble Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Hei! Våre tvillinger på 1790 og 2150gr måtte også ha en del vit helt til de ble 1 år. De tar multivit, jern og tran 2 gr dgl. De første mnd var det vanskelig å gi dette da de mistet pusten hver gang de skulle svelge tran. Det ble så ille at vi måtte ta turen til sykehuset med tuppa vår da hun mistet pusten flere ganger. Da fikk vi beskjed m at det var refluxen som ikke var helt utviklet. Det var ikke noe farlig men veldig skremmende opplevelse. Nå går det kjempefint.De er nå 11.5 mnd og tar de hver dag. Får det med sprøyte i munnen.
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Vi har alt oppi flaska vi så blir det blandet med melka, blir en søtlig smak... Legen sa vi kunne gjøre det
emlyn Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Samme her, bare tull da de var så små. Men du, de kommer ikke til å være så små alltid. Så bare prøv hver dag du, ha i flaska hvis de tar det (noen heller det rett i flasketuten og gir bare den! Jeg tenkte aldri på det, og stressa jo sånn fordi de ofte ikke drakk opp all melka, og da var det jo vitaminer igjen der osv osv...). Prøv hver dag. Vips en dag aksepterer de skje, og om noen måneder kan du blande det i fruktpurè osv. Det går seg til........ de dør ikke av jernmangel selv om det er viktig osv. Du får i dem det du får til. Du kan jo sjekke blodprosenten deres hos legen på kontrollene også. De der avent-skjeene er fine å gi fra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå