Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hva for andre prevansjonsmidler har man foruten ppiller og kondomer. Synes ikke kondom er særlig kult og ppiller blir jeg tjukk og i dårlig humør av. Hørt om spiral, men synes ikke noe om at egget blir befrukta. Noen kloke?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Hormonspiral, kobberspiral, pessar (vanskelig å få tak i i Norge nå), p-plaster og p-sprøyte er vel de mest vanlige. Ville nok gått for hormonspiral hvis jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Egget blir befruktet på p-piller også, det eneste p-piller og slik prevansjon gjør er å hindre egget i å feste seg.. Men jeg hadde p-stav en stund og var veldig fornøyd med den..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 hm, cerazette er ifølge felleskatalogen: Ovulasjonhemming. Økt viskositet av cervixsekretet. (altså henner eggløsning og gjør livmorsekretet tykkere slik at sæden ikke kommer seg gjennom) ergo egget blir ikke befrukta. forskjell på ppiller kanskje hilsen Hi
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 HI har rett. P-piller vil i de aller fleste tilfeller forhindre eggløsning, og dermed befruktning. En ide kan være å prøve en annen p-pille hvis du reagerer dårlig på et merke. Kobbersprial kan jeg dessverre ikke anbefale; mye blødninger og menssmerter, og den hindrer ikke eggløsning, kun egget i å feste seg. Personlig har jeg tenkt å gå på cerazette etter denne fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå