♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Nå virker det som om vi har bestemt oss for å starte prøving i august/september måned! Da vil det bli 2,5 år i mellom de ( 2006 og 2009 barn) Noen med to tette som kan dele noen erfaringer rundt dette ( positive helst ))
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Har ikke to tette, men vil bare ønske lykke til. Vi har også ei jente fra sensommeren 2006 og satser på et vårbarn 2009. Krysser fingre for at det lykkes for oss begge. Anonym nå, for prøvinga vår er hemmelig.
Crhanne Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Kjempe masse lykke til.. har en gutt på 15 mnd, å ei lita jente på 16 dager.. Her tror jeg det ble litt for tett, største gutten skjønner ikke at han ikke kan kaste ting på, slå, klore, leke osv med lille søster. Mn jeg er glad jeg har fått begge to, bedre med to tette, en en kjempe krevende 4 åring.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Vi hadde litt større forskjell da, her var storesøster 3 år når lillebror kom. Men det var helt topp! Hun var stor nok til at hun fikk være litt med på hele greien (leste "få et søsken" bøker, hjalp til med å hente bleier ved stell, ga smokk i bilen osv), pluss at de leker sammen nå siden aldersforskjellen ikke er kjempestor (han er 1 og hun 4). Sjalusi vil en alltid oppleve, det er jo helt normalt. Tror det uansett når en får nummer to er viktig å ta godt vare på førstemann, ikke alltid lett å få søsken. Men med forberedelser gikk det kjempefint her, ihvertfall! Lykke til!!! Det er stort å se søskenkjærligheten blomstre!
mamma til fire små Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 her blir det 23 mnd mellom ungene. tror det skal gå helt fint jeg. er innstilt på mye arbeid det første året. ser for meg at de blir gode lekekammerater om ca ett år:) og da vil det nok bli mye lettere for oss foreldre. har bestilt meg et bæretøy så jeg kan ha armene mest mulig fri til eldstemann. han må nok være mest/mye i fokus den første tiden for å unngå at han føler seg til overs. vi har trent på at han skal bli mest mulig selvstendig til lillesøster kommer da;) nå peker han på magen når vi spør hvor lillesøster er, og syns det er stas når vi drar på babybutikker for å finne vogn etc til babyen som skal komme. i tilegg viser han stor interesse når jeg forteller at vi snart skal ta opp vugga ol, og forteller han om da han var baby. er kjempeglad for at vi er så heldige å få to såpass tette. - strevde noen år for å få gutten, eneste er at svangerskapet kunne nok vært lettere om man hadde ventet til eldstemann hadde vært mer selvstendig. har vært litt slitsomt når gutten ønsker å bli bært ( bor i 4 etg uten heis da, for å gjøre det lettvidt liksom;) men om dere planlegger 2 1/2 år mellom, vil det utgjøre masse for selvstendigheten og forståelsen for eldstmann da:)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Har ingen erfaringer om dette .....enda.... Vi har ei født i sept 06, og var kjempeheldige og fikk full klaff på første forsøk i runde 2....venter neste 3.feb 09 om alt går slik det skal:) Da blir det jo 2 år og 5mnd mellom de, tror det blir helt ypperlig:) Lykke til, spennende at dere har bestemt dere for å hive dere rundt igjen!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har 2 år og 3 måneder mellom mine, og synes det er helt perfekt!! Selvfølgelig er det slitsomt til tider, men det er ikke til å komme bort fra!! Men eldstemann her synes det var veldig stas å få ei lillesøster. Vi hadde foreberedt oss på en del sjalusi, men har ikke merket nesten noe til det... Eldste mann blir litt mer umulig til tider, og det er mitt hint på at han trenger litt mer kos og oppmerksomhet! Men jeg synes det har gått veldig bra, og det er herlig å se hvor utrolig glad lillesøster er i storebror...hun lyser opp når han kommer fra barnehagen, og forguder han... Lykke til!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Hei :-) vi har en sønn født i 2006 og venter nr. 2 i januar så blir akkurat 2,5 år mellom våre to :-) vi gleder oss mye og tror alt kommer til å gå supert!! lykke til :-))
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Åh, jeg misunner dere så veldig, dere som kan planlegge sånn ca. når barnet skal bli født! Skulle virkelig ønske jeg var i samme situasjon, men det er jeg dessverre ikke:o( Ikke vits for meg/oss å planlegge noen ting, for det funker bare ikke:o( Men vil gjerne få ønske dere lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Vi har også bestemt oss for et vårbarn i 2009. Starter "kosen" neste måned, hehe. Lykke til med det kommende året!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå