Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt bekymra jeg... Har fått tett oppfølging på sykehus den siste måneden pga avflatende sfmål, og hvor de fant endel forkalkninger på morkaka. Detter har ikke utviklet seg mer, og de mener at babyen får det blodet den trenger, og at han har det bra. Er til ulike leger hver gang( to ganger i uka), og noen får mål på babyen som tilsier at den har noe vekstretardasjon, mens andre mener den er helt gjennomsnittlig. Alle er enige i at den til hver kontoll er vital og har det bra. De har hele tiden sagt at jeg nok ikke skal gå lenge over termin likevel med litt sliten morkake. Nå er det en dag til termin, og var på kontroll igjen i går. Alt bra, og denne legen (som var atter en ny) satte meg opp til neste kontroll ikke før om fem dager etter termin. Dette har gjort meg litt bekymra. Hva om noe akutt kan skje med morkaka, og så går det galt bare fordi akkurat den legen føler seg trygg på at fødselen ikke trenger å vurderes å settes igang før fem dager over? Er jeg litt hysterisk eller... Blir bare så redd når jeg kjenner at han sparker og lever inni der, og tenker på de det går galt for forsi man venter for lenge, han er jo klar til å bli født nå... Håper håper at fødselen starter av seg selv snart, men tror liksom jeg er en av de som går lenge over tiden også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok krevd at de satte meg igang med det samme, for å unngå å risikere noe som helst.

Jeg har selv mistet i dødfødsel og de fant under obduksjonen masse forkalkninger i morkaken, som var et resultat av mange og store infarkter over tid. Jeg ble altså ikke oppdaget i tide, og med meg gikk det galt. I dette svangerskapet får jeg tett oppfølgning, men nå ser det ut til at alt er bra med morkaken min. Likevel har jeg fått bekreftelser på at jeg skal slippe å gå over tiden og risikere noe, som de sier. Når det nærmer seg termin har detil og med sagt at de kan vurdere å sette meg i gang en ukes tid før dersom psyken min ikke takler å vente lengre. For det er det som er det verste i dette svangerskapet, og som sikkert plager deg mye nå når du vet at noe er galt.

Ring til fødeavdelingen på sykehuset ditt og fortell, og krev at du får bli innlagt til observasjon eller at de setter deg igang. Alt for å føle deg i trygge hender ihvertfall.

Håper alt går bra.

Skrevet

uff så fælt å høre... men blir det ikke litt annerledes med meg, når de vet at det på dette tidspunktet er forkalkninger, som ikke har forverret seg på tre uker? hos deg visste de ikke det, og kunne derfor ikke følge med heller. Vanskelig å skulle kreve noe når de sier at de føler seg trygge på at dette fortsatt går bra, men vanskelig å være redd også, akkurat slik som du sier. skal inn til ctg på fredag, men ikke legetime, men kan kanskje prøve å få formidlet hvordan jeg føler det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...