Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Er det sånn at det måler babyen for å sjekke at han/hun ikke blir for stor? Får flere UL fremover for å måle babyen. Var på UL i dag, 28+1 og det var en helt gjennomsnittlig baby, 0% vekstavvik har legen skrevet. Hva om hun blir for stor senere i svangerskapet, hva gjør de da? (og hva er liksom for stort?)
snartmammatil7 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 De kommer nok til å følge litt ekstra med deg, ja. Du får sikkert flere vektestimeringer hos gynokolog på sykehuset frem mot fødselen. Slik gjør de det iallefall her. Og hvis barnet blir veldig stort, kan det bli aktuelt å sette igang fødselen din litt før termin. Hva som er for stort kommer litt an på hvor stort bekkenet ditt er, og om du har født før. I mitt tilfelle synes de ikke at 5 kg er for stort, siden jeg har født 5 kgs babyer før. Mens andre har blitt satt igang med babyer som er estimert til å bli 4300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå