heldigesnart4barnsmamma Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Nåken får fult utbetalt feriepenger (tenker på neste sommar) ved svangesrkapspermisjon siste året, medan andre får kun for 3mnd. Nåken som kan reglane for dette???? Er jo snakk om ganske mange tusen i forskjell....
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. juni 2008 ....prøver igjen... ingen som veit?.. NAV- folka er så sure og er jo aldri tilgjengelig...
2gutter:) Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Hei. Fra nav får du kun feriepenger for noen uker av permisjonen, så det stemmer. Men noen får lønn under svangerskapspermisjonen sin fra sin arbeidsgiver og de får utbetalt fullt feriepenger neste år. Så hvis arbeidsgivern din er villig å forskuttere lønna di under permisjonen er det veldig lurt, de får etterbetalt lønn fra NAV da. Jeg f.eks får lønn fra Nav pga at arbeidsgivern ikke har råf å forskuttere, men får allikevel fullt opp med feriepenger pga en avtale jeg har, så det er veldig kjekt.
bollenr3 Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 det er som du sier at NAV kun betaler feriepenger for de 12 første ukene.... Skikkelig teit igrunnen..!! Min arbedisgiver (som er kommunen) forskutterer/betaler meg lønn i svangerskapspermisjonen, og får tilbakebetalt av nav. Selv om de ikke får godtgjørelse for feriepengene av nav, betaler arbedsgiveren min(kommunen) meg likevel feriepenger full ut! Så det er forskjellig hvordan det praktiseres... Jeg ville snakket med arbeidsgiver om hvordan de gjør det på din arbeidsplass! Ble visst litt rotete skrevet, men håper forstår hva jeg mener! Dette har jeg kopiert fra nav.no: Hva kan du få? Det gis ikke stønad for den delen av inntekten som overstiger seks ganger folketrygdens grunnbeløp. For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak. Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere.
Ellebettemor Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Tror det er feriepenger av 12 uker av permisjonen man får etter loven, så alt over det er frivillig fra arbeidsgiver. sjekk ut tariffavtalen deres.
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen ;o) Dåkke er en super gjeng her inne!!! ;o) Får lønn frå arbbeidsgjevar eg da, Helse Førde, så da er det kanskje et lite håp om masse feriepenger oxo ;o) Får snakke med arbeidsgjevar. Er fast ansatt så kanskje det gir utslag oxo?? Har muligens tenkt å ta litt ulønna permisjon oxo neste år, får råda til det dersom eg får max feriepeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå