Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hva jeg på sykehuset på grunn av muligens lak fostervann, men gjorde det heldigvis ikke. Det hva slimproppen som hadde gått over flere dager, men ungen ligger så langt ned i bekkenet at det er ikke noe vann mellom hodet og forsterhinna. Etter undersøkelsen i går så blødde jeg en god del men gidde seg etter noen timer, det skal vist være helt normalt. Når jeg våknet i dag har det komme ut brunt blodslimette greier, er det normalt. Hver gang jeg er på do nå så kommer et slim med blod i på pappiret. Er det flere som har hadd det slikt når de har blitt undersøkt oppi der, da spesielt dagen etter. Har en del vondt i underlivet og sammenpresninger av magen. Er bare redd for at noe er galt, men vil ikke ringe å mase på føden hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Brunt blod er "gammelt" blod. Altså rester fra i går som kommer ut i dag. Jeg synes det høres ganske normalt ut. Kan jo være at undersøkelsen har satt ting igang, at det er derfor du kjenner disse vondtene. Men er du usikker så er det beste å snakke med føden. De kan berolige, å fortelle hva som er vanlig, evt. ta deg inn til en ekstra kontroll. Det er jobben deres, så tror ikke at noen vil oppfatte deg som spesielt masete, om du ringer å spør.

Skrevet

Hvordan sjekket de om du lakk fostervann? Var på sykehuset på mandag til UL og spurte om de kunne sjekke om jeg lakk fostervann med det samme. Kom en jordmorstudent av utenlandsk opprinnelse og skulle hjelpe meg med det. Hadde på et truse innlegg som hun kjente på med fingrene (uten hansker), men fant visst ut at at det var tørt. Kunne sikkert stemme for vannet eller utfloden har kommet i rykk og napp. Etterpå lurte hun på hva jeg ville hun skulle gjøre og jeg sa at jeg ikke visste hvordan de pleide å kontrollere om vannet var gått. Hun foreslo å lytte på magen.... Sa jeg ikke syntes det var noen vits i siden jeg akkurat hadde vært på UL. Lurer bare på om denne damen overhodet ikke hadde peiling??? La forresten merke til at hun heller ikke vasket hendene etter å ha fingret med truse innlegget heller.

Skrevet

Heisann!

Har ikke opplevd at det har skjedd. men var innom føden her om dagen for å sjekke kynnerene mine som er så hyppige... De undersøkte meg da vaginalt og sa at jeg ikke måtte være beskymret viss det kom noe blod, brunt utflod eller at utfloden min ble annerledes og mer slimete en vanlig de nærmeste dagene. Det er på grunn av slimhinnene er så følsomme når man er gravid og at det stoffet de bruker på hansken når de undersøker vaginalt. Så er helt normalt og tror nok du kan slappe av :) Vet ikke om dette hjalp deg noe. Lykke til :)

Skrevet

Først testet de med ne greier på truseinnlegget og i følge det så trodde de at jeg har hadd vannavgang, men syntes at det ikke hva nok slik at de ville ta flere tester.

Først kjente de oppi med fingrene om de kunne kjenne om det var fostervann og fosterhinne oppi der. Siden jordmora trudd hun kjente fosterhinnen, men ikke noe vann så ble jeg send til UL. Der fant de ut at ungen badet i massssse fostervann men ikke noe nedenfor hode siden ungen ligger så langt ned.

Livmorhalsen har kortet seg ned til en halv cm og hadde ca 2,5 cm åpning. Har gått med masserier de siste 2 ukene og når de målte sammentrekningene på livmora i går så fikk de inn jevnlige rier men ikke sterke nok. Så sitter her enda

Skrevet

Min første fødsel startet slik. Trodde jeg lakk fostervann, så vi dro på sykehuset for undersøkelse. Det var visst ikke forstervann, men jordmoren trodde at en fødsel var nær.

Det fortsatte med økt utflod, og etter hvert sammentrekninger i magen. Gikk med det i 2 dager. 3 dager etter sykehusbesøket fødte jeg. :)

Skrevet

Får håp at det e nå som nærme seg, men har sikker nå me at dem rota oppi der i går. Har i hvertfall vond i underlive

Skrevet

Høres ut som du ble undersøkt litt mer skikkelig ja. Hadde liksom forventa at de skulle undersøke meg litt mer nøye også. Syns det er litt utrygt å gå rundt å være usikker på om jeg lekker vann. Det kommer jo ikke hele tiden, så kan jo ikke regne med at jeg har noe å vise frem akkurat når jeg er på undersøkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...