frøydis m/ 4 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 for eldstejenta nå. Vi skal reise og hente henne på fredag. Hun har gått to år på videregående og bodd på internat. Nå flytter hun hjem igjen og skal bo her når hun tar tredje året. Ser ut som hun har kommet seg godt gjennom skoleåret til slutt, tross problemer underveis. Det er vi takknemlige for. Kjenner at jeg syns dette er spennende og kanskje litt skremmende.... Gleder meg veldig til å få henne hjem altså, men det er klart at hun har hatt muligheter til å være ganske selvstendig disse årene og nå skal hun tilpasse seg regler og rutiner i hjemmet igjen. Kanskje den største utfordringen blir for meg som må huske at jenta er blitt nesten voksen, samtidig som jeg ser at hun på noen områder fortsatt er veldig umoden.
Trollmora Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Det blir en spennende tid da Frøydis! Husker selv da jeg flyttet hjemmefra etter 9. for å gå på folkehøyskole. Så "gammel" jeg følte meg da jeg kom derfra ) Tror det viktigste må være at du og eldstejenta setter dere ned og tar en prat om forventninger og forpliktelser ganske kjapt etter at hun er kommet i hus. Kan være en fordel at dere tar opp innetider, husregler, plikter og lommepenger slik at dere begge får et godt utgangspunkt til eg givende samliv gjennom året som kommer. Hun synes sikkert det er fint å komme hjem nå, etter det vanskelige året og da er det bare å kose dere masse i tiden fremover )
Maud Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Det er klart det er både fint, spennende og skremmende å få henne hjem igjen etter to år borte. Jeg er sikker på at det blir både fint og slitsomt å ha henne hjemme igjen også. Nå er hun jo vant til å styre seg selv og skal plutselig forholde seg til mammas regler igjen. Mødre er jo fantastiske, deilige, snille og krevende... Hun er jo umoden, hun er vel bare 17-18 år. Samtidig kan jeg huske at jeg i den alderen mente selv at jeg var nokså selvstendig og voksen og at jeg ikke likte at mamma og pappa behandlet meg som om jeg fortsatt var liten. Jeg synes Trollmoras råd om en tidlig prat om regler og forventninger høres lurt ut.
Plutseliten :) Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Så deilig det blir å få henne hjem. Men det kan sikkert by på utfordringer også,så jeg støtter de andre med å prate sammen om forventninger som går begge veier Lykke til,og kos dere på avslutningen. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå