gifteklar gravid og kvalm Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 inngang (har valgt mendelssohn) man skriver ikke noe mer under dette punktet eller? 2 Musikkinnslag: søskenbarnet mitt skal synge, her skriver vi hvem som synger og hvilken sang?! 3 Inngangsord, dette ordner presten eller? 4 Salme, har ikke bestemt oss for salmer enda... men man skriver bare hvem salme man skal synge, nr på denne?? 5 Skriftlesning, her har vi valgt 2 tekster fra nye og gamle testamentet som søsken av oss skal lese. det er korte vers så vi lurte på å skrive de i kirkeprogrammet? 6 Salme 7 Tale... kan vi få enda ei søster til å lese et dikt her? og skrive dette diktet i programmet også? 8 Ekteskapsinngåelse 9 overrekkelse av ringer 10 Forbønn og fader vår 11 musikkinnslag/symbolhandlig, vi vil gjerne at det skal spilles en brudemarsj på orgelet, bruremars fra øre... kan man spille en slik orgelsang midt i programmet og ikke bare ut og inngang? Vi vil gjerne at jenta vår på 4 år blir hjulpet til å tenne lys i globen når denne sangen spilles?! 12 salme 13 velsignelsen 14 utgang, Lohengrin hva tror dere om dette? gjennomførbart? hvor mye/lite skriver dere i kirkeprogrammet?
Himmel og hav Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Jeg ville droppe å skrive diktene/tekstene i programmet, og heller skrive opp teksten på salmene, så slipper folk å styre med salmebøker. I bryllup er det gjerne mange uerfarne kirkegjengere, og da er det greit å ha det folk skal delta på på et sted. Dere slipper da også unna forklaringer hvis dere skal f. eks synge bare 1. og 3. vers av en salme. En brudemarsj synes jeg passer best til inn og utgang, det finnes masse andre vakre stykker som passer midt i vielsen, men det er min personlige mening :-)
Kamomille Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 1. Vi skrev tittelen på inngangsmusikken 2. skriv hvilken sang/forfatter + hvem som skal synge/spille 3. inngangsord er prestens ord 4. Vi printet teksten på salmene i programmet. Ellers må man ha salmebok i tillegg. 5. Vi skrev ikke inn teksten. det klan fort bli for mye, og dere vil vel at folk skal høre på de som leser og ikke bare kikke ned i programmet. 7. Tale; dette er prestens tale til dere. Evt dikt må komme som et punkt senere. 11. du kan fint ha et musikkinnslag midt i programmet. Det er kanskje ikke vanlig å ha en orgelsolo, men hvorfor ikke???
magedans Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Jeg vil tro at dere står veldig fritt til å forme programmet som dere ønsker. Men en kommentar fra meg blir: jeg er vant til å ha teksten til salmene i programmet, aldri fått udelt salmebøker i en vielse- men det kommer vel an på hvor mye mer man skal skrive der, hvor stort program man ønsker å dele ut osv. Mener å huske at det står noe retningslinjer på kirken.no, iforhold til rekkefølgen.
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 1. Du trenger i grunnen ikke skrive noe mer. 2. Ja, evt. hvem som har originalen 3. Ja, det gjør han... er jo han som leder det hele 4. Kan være veldig greit å skrive teksten inn i programmet, så slipper man å dele ut salmebøker 5. Skriv "Skriftlesning ved xxxx og xxx". 6. skriv teksten igjen Resten har jeg i grunnen ikke så mange formeninger om. Når er det dere gifter dere egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå