Gå til innhold

Angående benplass ved bakovervendt sete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et intervju med en fra Trygg trafikk angående bakovervendt sete. Det er anbefalt at barn sitter bakover ettesom det gir vesentlig mindre sjans for skade ved kollisjon. Husk at barns hode er større i forhold til kroppen, og får et voldsomt sleng forrover ved kollisjon hvis de sitter med kjøreretningen. Så til saken; damen fikk spørsmål nettopp om det at barna blir sittende med bena krøllet. Barn sitter ikke ubehagelig selv om de ikke kan rette ut beina. Har selv en på 2,5 år som sitter bakovervendt, og hun har aldri gitt uttrykk for at hun sitter vondt selv om beina er bøyd. Tvert imot koser hun seg i bilen. Vi kommer til å snu setet til høsten når vi får en baby til, men det er fordi vi ikke kan ha to seter bakovervendt. Da får min lange mann ikke plass i førersetet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et babysete påvirker jo ikke benplassen til sjåføren, så dere trenger jo ikke snu henne før nestemann må over i et nr. 2-sete.

Skrevet

Er litt usikker. Vi får teste å se om det går. Vil vel helst ha babyen bak passasjersetet så jeg har muliget til å ta en rask kikk fra førersetet, men vi får se hva vi gjør.

Skrevet

Jeg ville nå heller prioritert å ha den eldste bakover litt til. Du bør jo uansett ikke ta "en rask kikk" fra førersetet når du kjører, da er du jo en utrygg sjåfør!

Skrevet

Har også en lang samboer, så 2åringen vår må sitte bak han pga vi ikke får plass til babyen sin stol bak han. Å av samme grunn må 2åringen sitte å sjå fremover.. En nesten 2 meter lang mann må jo få sitte med beina sånn at han klarer å kjøre

Skrevet

Selv om ditt barn ikke får vondt kan vel i jøssenavn andres barn få vondt.La nå nå andre gjøre som dem vil,dette du kom med nå er gammelt nytt!!!

Blir liksom som at når dere får nr 2 da er det liksom greit å snu sete,nettopp fordi det passer dere der og da,men andre syntes ikke det er grunn nok.Slutt nå å mas om dette da.

Hilsen ei som har bakovervendt sete,3åring,men lar andre gjøre som dem vil!!!

Skrevet

Jeg lar så absolutt andre gjøre akkurat som de vil. Videreformidler bare hva Trygg trafikk svarte angående dette. Det er fult tillatt å legge ut informasjon på Dib. Så det var flere som lurte på dette i forrige linken.

Skrevet

Herregud,blir helt matt jeg!! La nå folk gjøre som dem selv vil!!! Hadde det vært meget utrygt hadde det vært forbudt!! Jeg var ute i går etter at denne diskusjonen hadde florert noen timer her inne. Jeg gikk bevisst inn for å legge merke til hvem som hadde bakovervendt sete og ikke.. Jeg så 13 biler med barnesete®. Babyene satt bakovervendt i babystolen sin. Det gjaldt alle! Men når det gjaldt de litt større barna så jeg 1 (!!!!!!!!!!!!!) som hadde ungen bakovervendt.. 1 av 13..

Skrevet

Ja,klart du kan legge ut informasjon,men du verden så gammelt nytt du kommer med.åå så flink du er,,,doh

Skrevet

Hei! Her sitter jr på 2 år bakovervendt og skal gjøre det i evigheter, uavhengig om det blir litt ubehagelig for beina hans etterhvert. For jeg står fast ved at det hadde blitt litt mer ubehagelig under en kollisjon dersom han satt fremovervendt.

Men det var ikke poenget mitt med dette innlegget, jeg tenkte bare å tipse HI om noe. For hun sier at hun ønsker å ha babyn bak passasjersete for å få bedre oversikt. Da er det bedre å ha et speil du kan se i, da får du bedre oversikt da.

Legger ved en link som viser hva jeg mener:

http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=6_7&products_id=4667

Skrevet

Takk for tips! skal sjekke om det er plass til bakovervendt babysete bak førersetet, så kan vi jo henge opp speil. Greit om begge kan sitte bakover en stund til.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...