polarn & pyrene Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hadde nettopp en stor krangel med foreldre til nabobarna. I går kveld fant jeg ikke mindre enn 6 barn i hagen min som lekte med lekene til dattera mi. Vi har huske, akebane, badebaseng og trampolone bak i hagen som ikke syns fra veien. Min datter var ikke hjemme så jeg går ut til barna og sier at dette er privat og at lekeplassen er bare 50 m bort i veien og at de kunne gå dit å leke. Ingen brydde seg og fortsatte å leke. Jeg kjente at jeg ble sinna og ropte ut at nå kunne de gå hjem og at dette ikke var noen lekeplass for alle og enhver. Noen av barna gikk hjem gråtendes og sladdret til sine foreldre og noen av de fikk jeg på nakken i dag tidelig. Halvparten av de forstod jo ikke norsk en gang og var så sinnna på meg for barna mått jo ha ett sted å leke. Jeg kokte over og sa ja ett sted å leke har de på lekeplassen dette er en privat eiendom. Så nå er jeg den store hurpa i gata her jeg bor nå da. Er ikke noe rart man blir rasistisk når de ikke kan respektere andres eiendeler altså. Måtte bare blåse ut litt.
1stor1liten =) Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 hadde blitt sint jeg også, en kan jo ikke bare gå å låne andre sine ting uten å spørre!
Monajenten Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Skjønner deg VELDIG godt!!! Hadde gjort nøyaktig det samme selv! Det er jo faktisk du som har ansvaret hvis noen av disse barna skader seg. Herregud at det går an å være så frekk, sier jeg bare. Man går da ikke inn i andres hager og leker med andres leker, og når ikke den som bor der er med å leke engang?? Fy svarte altså....!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Skjønner godt at du blir forbanna jeg .Jeg hadde også kastet dem ut.
unnl Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Dette har jeg også vært borti dessverre. Er ikke rasistisk jeg heller, men i vårt nabolag bodde det en periode en søskengjeng på 5 barn (ikke norske, barna snakket norsk - ikke foreldrene), barna var fra 2 til 8-9 år. Disse barna lekte i vår hage når vi ikke var hjemme, og når vi var inne (jeg sa fra til de at det ikke var lov), ja de kunne faktisk stå og se inn vinduet vårt når vi satt på kjøkkenet... men det verste av alt var at de tok med seg leker fra vår hage hjem til seg. En dag fant vi ikke trøtraktoren, en annen dag sykkelen. Og hver gang stod de fint parkert utenfor huset til disse naboene. Jeg prøvde å si fra til foreldrene, men de forstod ikke. Vi hadde et gjerde rundt hagen vår, og de var nødt til å åpne dette og gå innenfor for å hente ting/leke i VÅR sandkasse/klatrestativ/sklie/huske osv... Det er lov å si fra!! Støtter deg!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Herlighet, noe så frekt? Jeg blir så overrasket over hva noen får seg til å synes at er ok!? Noen ganger så begynenr jeg å lure på om det er jeg som er rar siden jeg reagerer så sterkt på så mye.
pandabjørn Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Åå kjenner jeg blir sint på din vegne!! jeg hadde gjort akkurat det samme det får da være måte på å ta seg til rette i andres hager når ikke barnet ditt er hjemme..! og at noen av foreldrene kjefter på deg attpå til det sier jo sitt at de måtte være utlendinger! noen av de eier jo ikke folkeskikk i det hele tatt de tror at de bare kan gjøre akkurat som de vil... tror neppe ei norsk mamma hadde kjeftet på deg....
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Skjønner deg, noen sjans til å hive opp et høyt gjede og port? Enkelte har ikke respekt for andres eiendom....jeg hadde blitt sur selv... ;-)
(0_o) Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Skulle akkurat til å skrive det samme, det er jo deres ansvar hvis barna skader seg, og jeg skjønner godt at du jaget dem bort! "barna må jo ha et sted å leke"... Hva med lekeplassen? "Jeg må jo ha et sted å parkere bilen" så da er det greit å parkere i garasjen til naboen uten å spørre? Blir litt på samme måten, helt feil. Hadde det vært min hage og de hadde kommet og spurt først hadde det seff vært en annen sak. Men jeg er oppdratt til å ikke vele rundt i andre sine hager, så hadde hagen min vært full av unger som tok seg til rette hadde jeg nok blitt litt paff. Men jeg hadde nok ringt foreldrene og hørt om de hadde noen anelse om hvor barna deres befant seg og hva de drev med, så kunne de selv kommet og hentet barna sine. Tror ikke jeg ville kjefta på barna, kommer litt an på hvor gamle de var..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Jeg fant 2 rødhåra unger i sankassa til jentene. Så det er ikke bare utenlanske. Dømmer ikke alle rødhårede av den grunn =0) Sendte bare elstejente ut så de kunne leke sammen alle 3 =0)
unnl Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Synes du det er ok at barna tar seg til rette på den måten? Jeg opplevde en gang at disse nabobarna våre var i hagen vår lenge etter leggetid... hvor enkelt tror du det er å legge egne barn da feks? Synes en skal si fra jeg, slik at de lærer å respektere andres eiendom.
Mamsen og lillegutt Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 oslo mamma 76.... tror ikke det var det hun mente..... dette var jo bakom huset,og jenten som bodde der var ikke hjemme en gang. så kom de å kjeftet dagen etterpå,for ungene måtte jo ha en plass å leke.... sier ikke noe på hverken norske eller utenlandske,men det er nok flere norske som skjønner at man ikke skal gjøre det,enn utenlandske. der de kommer fra er det sikkert vanlig at hele bygden deler på alt og alle....
Monajenten Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Hehehe den var søt:-) Ser for meg at du kommer kjørende i bilen din, og parkerer i naboens garasje som om det var den naturligste ting i verden;-)
polarn & pyrene Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2008 Desverre var flertallet av barna ikke norske. De to barna som er yngst var norske,men de er jo knappe 2 år så de henger jo bare med på lasset. Hagen min har en sto hekk uten innsyn rundt seg de må gå over verandaen min for å komme til alle lekene. Jeg skrek og kjeftet ikke på barna, men sa i fra med litt høy stemme til slutt når de ikke ville høre på meg. Og foreldrene syntes det er helt greit at de leker her for da vet de hvor barna sine er henner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå