Gå til innhold

Det jeg syns er trist med dib...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle fordommene som florerer her inne. Fordommer fremsatt av mødre som der igjen vil forpeste en ny generasjon med fordommer (fordi barn hermer). Tar du abort ryker du til helvete, har du teppe over vogna bør du anmeldes til barnevernet, røyker du i svangerskapet eller tar deg en øl er det deg fortjent å få et handicappet barn, sliter du med angst er du bare hypokonder, etc.

Det å dømme andre er noe spesielt "svake" mennesker har behov for; mennesker med lav selvtillit som prøver å bygge seg en sosial posisjon gjennom å rakke ned på andre. Og de eneste vennene de får er andre med samme behovet. Så danner de et fellesskap basert på å rakke ned på andre og få andre til å føle seg elendige, slik at de selv kan føle at de "skinner".

Dette fellesskapet blir de så værende i; mennesker som ikke har dette behovet finner slik fordømming latterlig. "Hvordan kan de spre slik edder og galle når de kun kjenner en brøkdel av saken? Hvordan kan noen ha samvittighet til å oppføre seg sånn mot andre?" Og det medfører at disse "edder-og-galle"-menneskene ikke får impulser fra andre, fordi andre selvfølgelig tar avstand fra dem. Noe som igjen gir dem lav selvtillit (de føler jo at andre egentlig ikke vil være med dem), og som igjen gir enda flere fordommer.

Til dere som har opplevd å bli slaktet av en/flere av disse her inne; vær lykkelig over at du ikke har samme behovet! Og til dere som overfører arven til neste generasjon; ønsker du virkelig at dette skal være ditt bidrag til en bedre verden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sant så sant! =)

Gla for at jeg ikke har det behovet! Og heller ikke lar meg påvirke lenger! =)

Skrevet

sånn er det når 8927424827394209 forskjellige personligheter henger sammen =)

Skrevet

dib kommer alltid til å være dib..slik er det bare.

men at det er mange fordommer ute å går det er sant,tror dib er det eneste forume på nett jeg er med i som har så sinnsykt mange fordommer,derfor er jeg bare her inne å titter og skriver sjeldent..og jeg har vært her siden 2005,og vært veldig aktiv før..men ikke nå lengere..sett meg lei på alt.

Skrevet

Helt enig. Men mens man irl unngår dem (eller løper sin vei så fort man merker at det er en av dem man har møtt), blir man her inne faktisk eksponert for driten. Man leser en tråd man syns er bra og så plutselig; BOM, der har du faenskapet.

Skrevet

Helt enig.

Heldigvis for meg så bryr jeg meg ikke om hva folk syns om meg her inne .:)

Skrevet

Helt enig med deg, kunne ha skrevet det selv.

Jeg var mer aktiv da jeg ble medlem, men orker ikke å skrive så mye her inne lenger. Du kan risikere å bli hogget hodet av....

Skrevet

Ja, men det triste er at siden de er så feige i utgangspunktet så elsker de forum. Der får de masse energi av å spy ut drit mot andre samtidig som de unngår at noen konfronterer dem face-to-face med idiotien. Stakkars barna deres..

Skrevet

Hm, synes faktisk ikke det har vært så ille i det siste. Noen innlegg jeg ikke har fått med meg???

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Er enig med deg. Det er rart at jeg aldri møter mennesker som her inne i virkeligheten. Egentlig er jeg litt glad for at de holder seg her.

Skrevet

viktig, riktig og fint! det blir sagt en gang i ny og ne, og jeg tror det er fint å minne hverandre på dette her.... for du har rett, det er ofte de sinteste som er tristest også...

men dette er jo ikke bar her inne på dib, dette foregår jo overalt... verden er sånn, damer er sånn... vilever av å tråkke på eller suge ut livskraften sånn i ny og ne, som en blodigle eller vampyr eller en løvinne som spiser en gang i mnd.... Den enes død gir den annens brød... Jeg tror det er et dyrisk instinkt, men likefult noe vi som oppåvakte mennesker kan tenke på, og prøve å gjøre noe med.

Skrevet

Jeg er mest skeptisk hvor fordomsfulle mange mødre er. Når de har opplevd noe de syntes er negativt med noen som kan syntes komme fra ett annet land går det utover alle utlendinger. Trodde vi var kommet lengre i 08 men den gang ei desverre.

Skrevet

Here we go again!

Denne diskusjonen er rimelig oppbrukt.

Skrevet

Er vel kanskje ikke så rart at det blir noen diskusjoner når man tenker på hvor mange mennesker og forskjellige personligheter som er her inne?

Skal være den første til å innrømme at jeg undrer på hvorfor i all verden noen henger teppe foran åpningen på vogna, og ja jeg blir sinna når folk bare ikke klarer å holde seg unna alkohol de 9 korte mnd de går gravide.

At det gjør meg til en svak person? ja det får du gjerne mene, men sitt nå ikke på din høye hest å si at du ikke har fordommer for noe for da lyver du både for deg selv og oss her inne.

Jeg er ikke av typen som skriker ut om barneværn og dårlige foreldre fordi andre ikke tar samme valg som meg, men jo, jeg synes til tider at valgene jeg tar er bedre enn de noen andre kanskje tar (hvorfor ellers skulle jeg velge å gjøre det på den måten?) dette for eks når det det kommer til sikring i bil.

Men helt ærlig, så lenge mitt barn sitter på tryggest mulig måte så får resten av hurven få gjøre som de vil, selvom jeg helt klart lurer litt på hvorfor noen tar enkelte valg eller utfordrer sjebnen når det ikke er nødvendig.

Skrevet

Kan ikke si den er oppbrukt for folk som ikke sitter her daglig. Er jo naturlig diskusjoner repiterer seg da så mange mennesker er her. De fleste kan ikke få med seg alt. Er vel ingen lov som sier att nye må spørre de som er her hele tiden om lov å spørre om ting?

Skrevet

Jeg er til en viss grad enig, men samtidig tenker jeg at alle har godt av å høre ting de kanskje ikke egentlig vil tenke på.

Jeg er imot røyking og drikking under svangerskapet, jeg mener at barn skal sitte bakover vendt til de i det minste er 3 (selv om 4 er anbefalt), jeg mener at unger har bedre av foreldre som ikke er sammen for en hver pris, men som er voksne nok til å skjønne når nok er nok. Jeg mener at det er sunt å la barna se at man kan være uenige, jeg er sterkt imot hunden Lexie (leken), jeg er oppgitt over mødres stadige engstelse for at barna skal få varige mèn hvis de ikke får alt de peker på eller får høre nei, jeg er imot at unger skal få saft på flaske, og at de skal dyttes fulle av søtsaker fra de er knappe året...dette er kjepphestene mine, og jeg har nok noen flere. Og jeg har null problemer med å si det til folk, og å si det i klartekst til venninner. Fordi JEG vet jo best ;-)

MEN..jeg respekterer at andre ikke har de samme kjepphestene som meg. For de ALLER fleste foreldre vil kun sine barns beste, og vi gjør alle feil. Så det er bare om å gjøre at man gjør feil man kan leve med at man har gjort. Men jeg synes ikke UNDER NOEN OMSTENDIGHETER at det er greit at folk bruker fysisk avstraffelse av barna sine, og på DET punktet tar jeg ikke 5 øre for å tre meningene mine nedover hodet på folk. Mine barn har ikke engang blitt knipset, og de er ikke bortskjemte for det.

Skrevet

Men jeg vil også legge til at vennene mine vet at de kan være akkurat like direkte mot meg, som jeg er mot dem. Så her går det alle veier.

Skrevet

Jeg synes også at hvis man er redd for kritikk kan man heller la være å ta opp temaer man kan forvente folk har svært ulike meninger.

F.eks:

Kan jeg begynne å gi babyen min grøt når han er 6 uker?

Kan jeg bare ta et glass rødvin på bursdagen min selv om jeg er gravid?

Kan jeg sykemelde meg fordi jeg er sliten /føler meg ikke helt på topp?

Kan jeg dra på ferie en uke uten babyen min?

Er det virkelig så skadelig å røyke under graviditeten?

Det er alltid masse sånne spørsmål, og en kan ikke forvente at alle skal være enige, klappe en på ryggen og si at neida du har nok rett. Selvfølgelig kan man prøve å være saklig, og ikke skjelle ut folk. Men ofte synes jeg folk blir litt vel fort såret.

Skrevet

Hvis man er så tander at man ikke tåler å få svar på spørsmål om f eks røyking i svangerskapet, foreslår jeg at man ikke spør om det her inne...

Jeg svarer som jeg føler er rett (innen rimelighetens grenser), men det sier lite om hvordan jeg er mot mine barn eller ellers forøvrig. Er faktisk mulig å ha flere sider...

Skrevet

oppbrukt diskusjon, eller en viktig påminnelse som godt kan gjentaes mange ganger.

Skrevet

Helt enig me HI her... Synd at mange har dette sykelige behovet for å føle seg over andre, og som man i tillegg aldri har sett engang... trist...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...