Belladonna med to gutter Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Far skal ha farskapspermisjon nå i to mnd, jeg har da ikke noe jobb i den tiden. Har eget firma, jobber freelance, men det er ikke lett å få jobb i bransjen (Reklame/film) Kan jeg da registrere meg som arbeidsledig? Skal jo fortsette å ha permisjon etterpå...har perm helt til 1 nov. Hvis far tar 6 ukers permen sin, kan jeg være arbeidsledig den lille stunden? Huff, vanskelig dette...
Monica&Emma Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Det er ikke sikkert det er så mange som er i samme situasjon som deg, jeg aner iallefall ikke. Det beste er nok å dukke opp på NAV selv og spørre
Gjest mphs Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Om far skal ha mer enn 6 uker fedrekvote må du ut i minst 75%jobb eller 100% studie. Du kan ikke gå arbeidsledig mens han har permisjon ut over fedrekvoten. Om du eier eget firma og da egentlig ikke er arbeidsledig vil jeg tro du ikke får arbeidsledighetstrygd i fedrekvoten heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå