m*78 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hei, trenger litt gode råd, et i tvil om hva jeg bør gjøre. Saken er slik. Er gravid i uke 29 nå. Dette blir mitt 3. barn. Har vondt nesten hele tiden, kynnere. Trenger bare å gå over stuegulvet for at de skal komme, å da kjennes det som om det brenne på toppen av magen, å magen er knallhard. Er veldig vondt, å om det er sånn at jeg ikke har anledning å sette meg ned, men må fortsette med det jeg holder på med en stund til, så kan det ta flere timer før de slipper taket. Har også lavt blodtrykk, som gjør at jeg føler meg mye svimmel. Tidligere var det mest på morgenen , men nå den siste uken, har det egentlig vært hele dagen. Dårlig kombinasjon når jeg har to små barn til å ta meg av. De er i barnehagen, men er så mye dårlig at jeg har problemer med å få levert dem om morgenen. Klarer ikke å stå så lenge, da begynner det å prikke i hele kroppen, å suse i hodet. Må forte meg å sette meg ned, før jeg svimer av da. Kommer også trøtthet sammen med denne svimmelheten, selv om jeg akkurat har stått opp, å egentlig føler meg uthvilt. Pleier å ordne med klær og matpekker til barna om kvelden, siden det er uråd for meg å klare å gjøre det om morgenen. Men i går kveld da jeg holdt på måtte jeg gå å sette meg, å ta flere pauser underveis, for å klare å smøre på 5 brødskiver, å koke en posjon med grøt. Var hos jordmor i forige uke, mente jeg bare måtte holde ut, så lenge jeg klarte. Skal på sykehus den 23. juni for UL. Jordmor mente jeg kunne snakke med legene om dette da. I tillegg hadde jeg +2 på sukker i urinen og + 1 på protein. Så skal levere ny urinprøve i morgen, for å sjekke opp dette. Men bare den siste uken føler jeg at formen har blitt mye dårligere. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er jo bare 12 dager til jeg skal på sykehuste, men sånn som tingene er, føles det leeenge å skulle vente til den timen. Dette ble bare et klageinnlegg, men føler ikke at så mange tar meg alvorlig, men prøver å baggatelisere plagene mine. Håper noen har gode råd for hva jeg bør gjøre..
Silje`mor Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Når du føler deg såpass dårlig syns jeg IKKE du skal vente til 23.juni. Ta kontakt med lege i dag. Svangerskapsforgiftnig kan komme fort og er ikke til å spøke med. Viktig at du lytter til kroppen! Lykke til:)
monilu- Har født Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg ville nok ha ringt til legen min og spurt om å få tatt en sjekk hvis det var jeg som følte meg så elendig. 12 dager er jo ganske lenge, så jeg ville ikke ha ventet.
m*78 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2008 Bestemte meg for å levere urinprøve idag, ikke vente til i morgen, så nå venter jeg på svar på den. Men tenker at jeg i allefall må prate med jodmor uansett hva svare på den er. Men har langt til sykehus, ikke bare å få time på dagen liksom.
Silje`mor Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Ved mistanke om at det er noe galt i svangerskapet skal det være mulig å få time på dagen! Vi er ikke maskiner som kan settes på vent. Ikke bra for deg og baby at du er i dårlig form.
m*78 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Takk for savarene. Har fått svar på urinprøven, fortsatt + 2 på sukker. Har lagt igjen beskjed om jordmor kan kontakte meg, så da får jeg bare vente på at hun skal ringe. Må vel bare fortsette å klage, å si fra om at dette ikke går lenger. Å håpe at de tar meg på alvor.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Hei! Dette høres ut som en sak for legene å avgjøre. Synes du skal kreve å få kommet inn til en sjekk på sykehuset hvor de bl.a. kan ta ordentlig UL. Det er ikke noen grunn til å vente når formen blir dårligere pg dårligere. På sykehuset hvor jeg tilhører og har vært på ekstra sjekk, sier de at jeg bare skal ta kontakt så fort jeg kan dersom jeg føler meg dårlig. De kan gi meg hjelp på dagen. Så jeg synes du skal ta direkte kontakt med føde poliklinikken dersom jordmor ikke hjelper deg slik du ønsker. Lykke til!
MaybeAgain Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Ring legen din NÅ. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Legen kan også henvende deg til sykehuset for tester på dagen dersom ghan føler det er behov for det. Bare tull å vente til 23. juni - vet ikke hva jordmor tenker på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå