Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lettmelk.skumma e jo bare vann...fysj,,,

Skrevet

Kommer til å gi ekstra lett siden den inneholder ekstra d-vitamin og ikke er altfor fet. Drikker skummet selv, men det blir kanskje litt "spinkelt" for barn.

Skrevet

Det sies at de skal ha Hel melk, pga fett innholdet. Men tror ikke jeg kommer til å gi det.

Skrevet

Nei det sies at de IKKE skal ha H-melk på grunn av at melkefettet ikke er sundt fett. Det er annbefalt med L-melk eller Ekstra L-melk.

Skrevet

Ikke h-melk nei.... det var før når vi var små at det var h-melk for alle penga:)

Nye tider,nye regler;)

kommer til å gi ekstra lett. siden det er den vi drikker.g den er d-vitamin i:)

Skrevet

Nyere forskningsresultater viser dessuten at melkefettet har mange sunne egenskaper. Blant annet er det vist at de korte fettsyrer i melkefettet kan redusere visse typer kreft, og at de kan ha gunstige funksjoner i forbindelse med betennelse og allergi.

"Konjugert linolsyre" som finnes i melkefett, synes å være krefthemmende og kunne øke innholdet av såkalt glutation i cellene i forsøksdyr, noe som kan tenkes å være gunstig i forhold til immunforsvaret og virke positivt på læringsprosessen.

Både norske, svenske og internasjonale undersøkelser tyder derfor på at inntak av melkefett kan gi en klar helsegevinst. Det er viktig at barn drar nytte av dette ved å få tilført melkefett i kosten.

Skrevet

har jeg gått glipp av noe eller??

mener da å huske at hs sa at de ikke anbefalte ku melk før 1 år?

hmm

Skrevet

Jeg ble lært at lettmelker til barn,Skummet til voksene.

H-melk...eeeeh,husker ikke..drikker noen det?;=)

Skrevet

fra 10 mnd`er kan du vel prøve med litt.

Så se ann hvordan mage osv reagerer på det.

eller er jeg helt på vidda nå`?

Skrevet

Jeg gir h-melk. Mini er 10,5 mnd. Siden han er en slank type som ikke har vondt av litt ekstra fett var hs enig i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...