Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 har de vært veldig trassige?? var hos ørenesehals for litt siden, å fikk vite at ungen må opereres etter sommeren. det første han spurte om, var om han trasset mye.... noe han gjør veldig mye. hvordan har trassing en innvirkning på polyppene?? ble eventuelt deres barn noe bedre da dere opererte?? takk :-)
roxanne Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Søvnkvaliteten hos barn med polypper kan bli dårligere. Barnet kan da gå rundt med jevnt søvnunderskudd noe som kan gå utover humør etc. Datteren min ble mye mer fornøyd over tilværelsen da hun fikk operert polyppene, hun snorket mye om natten og det ble borte. Dessverre så har polyppene kommet tilbake for 3. gang (hun er operert 2 ganger + fjernet mandler). Hun snorker ikke om natten nå, men går rundt og snøfter. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.
unnl Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg kan ikke svare deg konkret på det du spør om... Men jeg har selv fjernet polypper da jeg var barn, var noe eldre enn ditt barn da. Første gangen var jeg ca 7-8 år. Jeg hadde da en polypp i bihulen som hadde vokst seg så stor at vi kunne se den i nesa mi, altså var nesa mi helt blokkert. Kunne ikke puste gjennom nesa. Jeg husker hvordan dette var selv, og mine foreldre husker og at jeg var sliten. Var ikke trassig, men ekstremt sliten. Fikk jo ikke pustet skikkelig. Husker jeg var med på ulike idrettsaktiviteter, men klarte ikke yte max, pga jeg ikke fikk puste. Jeg hadde vondt i hodet pga trykket, og jeg kunne sove i timesvis. Men da heller ble jeg ikke uthvilt, for jeg sov ikke godt pga pusteproblemene. Ikke før jeg selv oppdaget at jeg hadde noe oppe i nesa, ble jeg sendt til ØNH. Jeg viste mamma hva jeg hadde funnet ut, og hun trodde jeg hadde puttet en tyggis i nesa, hehe. Da hun oppdaget at det som var der satt fast, kontaktet hun lege. Vi fikk med en gang beskjed om hva som var der, og jeg skulle få operasjon ikke lenge etter. Mamma har forklart at etter polyppene ble fjernet, ble jeg et annet barn: mye mer opplagt, bedre humør osv. Da jeg et år eller to senere hadde fått nye polypper (mange) tok det ikke lang tid før foreldrene mine skjønte hva som feilet meg:P Kan jo se på det sånn: jeg var eldre, men dødssliten og trett hele tiden. Et småbarn som er trøtt, er ofte trassig, det er i alle fall jenta mi. Så det er nok en sammenheng der;) Hvis klokka tipper halv ni på kveldene her i huset, er datra mi tilbake i trassalderen, enda hun er fire år:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå