Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Jeg er helt utslitt, i dag tidlig sto jeg og gråt i dusjen og vet ikke hvorfor... Gullet mitt er våken store deler av natten og kl 5 er det morgen. Dette har pågått så lenge at kroppen skriker etter søvn. Når han endelig skal sove igjen våkner storesøster... Mannen min har enda ikke stått opp med han en eneste morgen, og det har gått 8 mnd. Hjelper ikke uansett hvor mye jeg maser. Hvordan skal jeg få engelen min til å sove??? I natt prøvde jeg til og med paracet i tilfelle han hadde vondt, og var så desperat at jeg tok han i senga mi og ammet han, uten at det hjalp :-(
alvis Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Gutten min er også sånn. Han er snart 9 mnd. Han er som regel våken en 1- 2 timer midt på natten og så står han opp ca 05:30. Jeg er ofte veldig trett. Han sover endel på formiddagen så jeg pleier legge meg ned på da. Sover gutten din på dagtid sånn at du får sove? Eller har du jenten din hjemme? Storebror her i huset går i barnehagen og det syns jeg er godt hvis jeg har sovet lite. Ellers har jeg en mann som står opp da. Hvis ikke mannen din står opp med gutten deres må du ta en prat med ham. Du kan ikke godta at du skal være totalt utslitt mens han ligger å sover. Jeg hadde blitt så illsint og skuffet. Dere er to om å få barn og da må han hjelpe deg.
Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2008 Ja, jeg er helt enig med deg vedr mannen min, tar det opp med han hver dag :-p Nå blir han bare sur fordi jeg maser om det hver dag. Nå er jeg mest lei meg for det er så dårlig gjort. Han var sånn med forrige også, så da vi planla en unge til var det på en betingelse; at han tok mer ansvar, spesielt med tanke på å stå opp med ungene. Nå har jeg ikke sovet ordentlig ut på noen år, føles det som. Men nå med lillegutt har det bare gått for langt. Tør nesten ikke kjøre bil, for jeg er så trøtt :-D Gutten min sover på dagtid, men da vi har flyttet har vi ikke barnehageplass før til høsten og da begynner begge to... Nå ble det bare sutring her, men er egentlig ute etter råd om hvordan han kan sove mer om natta? Har funnet tips her om å legge han på eget rom. Vi skal pusse opp rom til han nå, men det tar jo litt tid det også...
alvis Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Uff, ja. Jeg har ikke noen råd om hvordan å få ham til å sove bedre. Jeg lurer jo på det samme jeg også. Men jeg tror nok at eget rom kan være en ide` ja. Vi har bare to soverom så vi sliter litt der. Vår 3 åring sover så dårlig at jeg tørr ikke legge babyen inn der. Da vekker de vel bare hvaradre. Han er ikke overtrett da du legger ham? Sover han for mye eller for seint på dagen? Drikker du for mye kaffe? Vet ikke alltså. Men bare noe jeg har prøvd å tenke på.
alvis Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Har leste endel i bøker om søvn og der står det at barn mellom 7-9 mnd ofte sover dårlig. Dette pga av at det skjer så mye utviklingsmessig at hjernen får problem med å slappe av. I tilegg kan barnen føle seg utrygge siden de nå begynner å få separasjonsangst. Men alle bøkene anbefaller at barnet får eget rom!
Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Han er ikke overtrøtt om kvelden. Han pleier å sove ca 30 min før lunsj, og 1,5-2 timer før middag. I går våknet han kl 1630 - er det for sent? Sover han for lite i løpet av dagen? Hn har aldri sovet mye... Han pleier å være i seng kl 1930. Når legger morgenfuglen din seg om kvelden? Kaffe drikker jeg ikke, så det er ikke noe problem. Ammer uansett ikke vanligvis mer enn 1-2 ggr daglig, mest for kos.
Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2008 Men de føler seg ikke alene på eget rom da? Har tenkt litt på at han kanskje blir forstyrret på vårt rom, mannen min snorker:-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå