Gå til innhold

Ang jobb:)??

Lykkelig mamma til 2 Prinser

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått meg ny jobb som barnehageassistent:) vi bor litt utenfor oslo.. og barnehagen ligger i selveste oslo. Men jeg har ikke fått kontrakten ang. at jobben er min dette har vi bare avtalt per. tlf. Og jeg skal ikke begynne på barnehagen før i februar pga. jobben som jeg har nå osv. MEN jeg er Gravid og har utregnet termin 13 januar .. hva kan jeg gjøre. jeg har ikke informert om dette for da hadde jeg ikke fått jobben. men om en 3uker skal jeg gi beskjed om jeg har fått dette skrivtlig (jobbkontrakt)... Eller hva sier dere hva må jeg gjøre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil gi meg noen gode råd herra? Pliiiis

Skrevet

Du forteller vel at du er gravid, da... De har ikke lov å diskriminere gravide, så det betyr vel bare at istedenfor å begynne i januar begynner du når permisjonen er slutt.

Skrevet

ja jeg må nå fortelle at jeg er gravid men jeg børr vell vente til jeg har fått kontrakta ikke sant? og jeg går ut i permisjon i desember så da kan jeg jo selvsakt ikke begynne i feb.. :) begynner etter permisjonen er over:) men vist de får vite av noen at jeg er gravid uten at jeg har sakt det , kan de nekte meg jobben?

Skrevet

Nå synes jeg kanskje det er litt rart at du har fått jobb NÅ, men ikke skal begynne før i februar??? Det er jo nesten 3/4 år fram i tid......

Du har ikke noe formelt krav på deg til å informere om at du er gravid, men personlig mener jeg nok at du bør gjøre det. Det at arbeidsgiver føler at du bevisst har holdt tilbake informasjon, kan skape et dårlig arbeidsforhold.

Dersom du ikke er så langt på vei, kan du selvfølgelig argumentere med at du ikke visste noe selv ennå, men dersom du er over 12 uker på vei, bør du informere dem synes jeg......

Er det fast jobb eller vikariat?? Dersom det er fast jobb, må de skaffe vikar for deg. Dersom det kun er et vikariat, kan det hende de skaffer vikar og ikke fornyer kontrakten din dersom den utgår mens du er i permisjon......

Skrevet

Dette er en fast jobb som assistent. Jeg har som plan bestemt meg for å innformere at jeg er gravid når jeg er 3 mnd på vei . For da føler jeg dt er en plikt men nå føler jeg at det er tidlig å si noe å jeg er så redd for at når jeg bare har snakket med de som annsetter pr. tlf så har ikke jeg noe å stille opp med. Derfor jeg ikke skal begynne før på denne plassen er fordi det er en helt ny barnehage og de åpner ikke før.men har ikke en kontrakt egentlig noe å si da eller? bør jeg bare si det før noen andre gjør det for meg? Huff.. Synst dette er vaskelig jeg. Og jeg vil ikke være en uærlig annsatt heller for denne jobben har jeg ventet på sååå lenge og vil ikke miste den.

Skrevet

ok:)

Da ville jeg ventet med å si det til du var ca 3 mnd på vei. Da har de jo plenti av tid til å finne en vikar for deg.

Jeg synes det er helt fair å vente med å fortelle om en graviditet til du er 3 mnd på veil. Ting er jo uansett usikkert før den tid. Men dersom du allerede har fortalt om graviditeten til "gud og hvermann" ellerså, så stiller ting seg kanskje litt annerledes......

Skrevet

hehehe jeg har ikke fortalt til gud og hver mann om graviditeten det har min svigermor og mamma gjort............... Men det får bare briste å bære dette her :) Det ordner jeg nok:) om 16 dager er jeg 3 mnd på vei og da skal jeg ringe å informere de som har annsatt meg:) tusen takk for at du svarte meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...