Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet til uke 31 i dag, magen vokser og babyen er i full aktivitet. Jeg er bare litt bekyret siden jeg ikke har gått opp mer enn ca 1 kilo i løpet av de siste 2 mnd. Har totalt kommet opp i 8 kg nå, men man skulle jo tro at økningen ville være større fra 5-7 mnd enn fra 3-5. Er dette noe å bekymre seg over, eller er normalt at det går i rykk og napp. Skal til jordmor om en uke, så jeg kan jo ta det opp med henne da, men er det noen som har vært i liknende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Madse,

Jeg er samme som deg, begynte uke 31 i dag og har gátt opp 7kg, det meste i 2.tri. Magen er fin og vokser men synes ikke den er enorm, sammenlignet med bilder jeg har sett av andre som er like langt. Jeg spiser bra, masse frukt og grónnsaker men ogsá mindre sunn mat og godis, god blanding med overvekt av sunt. Jeg er 176cm, og hadde noen kg extra, sá det hjelper jo men tror ikke det er noe á bekymre seg for i det hele tatt sá lenge du kjenner deg i fin form og babyen beveger seg som den skal.

Skrevet

hehe! Jeg er gått opp 14,5 kg og er 34+4 idag... Går oppover uansett hva jeg spiser=S

Skrevet

jg har gått opp 12 kg og er i uke 31:)

Skrevet

Det samme skjedde med meg - så vekten løpe oppover før den "stanset" og jeg har bare lagt på meg i underkant av 1 kg på 5 uker. Verken legen eller jordmor er bekymret - og jeg er bare glad jeg ikke er blitt like tung som jeg forventet.

Men dersom du er bekymret - så ta det opp med henne!

Skrevet

Hei,,,

Jeg er 29 uker på vei og jeg har lagt på meg 15 kilo.

Dette er mitt 3. svangerskap og med de to andre la jeg på meg 35 og 25 kilo..

Så vi er forskjellige,,,

Skrevet

Jeg er i uke 35 og opp 5 kg til sammen (gikk ned 7 kg i starten på grunn av kvalme, så egentlig betyr vel det opp 12 kg?). Vektøkningen har gått i rykk og napp med meg, men føler du deg usikker så spør du jordmor!

De siste par dagene har jeg faktisk gått ned en kg, ettersom vannet i kroppen ble borte sammen med varmen :)

Skrevet

Vekten min har også gått i rykk og napp: flere uker med ca +1kg/uka, deretter en måneds tid uten vektøkning i det hele tatt osv. Så lenge du føler deg vel og det er bevegelse i magen, og du spiser passe sunt og jevnlig, bør det ikke være noe å bekymre seg for.

Skrevet

Jeg hadde gått opp 10 kg fra uke 12 til 28, men sto stille fra 28 til 32, så man vokser nok ikke jevnt. Legen ble ikke så mye bekymret, men fikk inntrykk av at jeg burde legge på meg litt til. Men det viktigste er jo at man legger på seg nok til ammingen og at magen og dermed barnet vokser som det skal.

Skal på ny kontroll på mandag og regner med å ha gått opp en litt mer, fått mye vann i kroppen i varmen, og merker at nå som det begynner å nærme seg er jeg ikke like flink til å undertrykke småspising og sukkersug ;)

Skrevet

Er i uke 38 og lagt på meg rundt 11-12 kg. 5 kg bare den siste mnd..Så kan trygt si den går i rykk å napp. Men er sikkert fordi jeg plutselig fikk en del vann i kroppen i denna varmen og nå mot slutten.

Skrevet

Er i uke 31 og har gått opp 11 kg...FØLER MEG SVÆR!!!!!

Vi er forskjellige og hvis ikke JM eler lege beskymrer se så er sikkert alt bra:)

Trodde jo at jeg kom til å få beskjed om at jeg hadde en svær unge i magen..men fik beskjed om at han var helt på normalen. 1505 i uke 30

Skrevet

er 29..å har gått opp 12 ca..hjelp..er nå ikke så veldig tynn fra før ..så dette blir nok hardt etter fødslen..;)=

Skrevet

Gått opp 8 kg, uke 29+5 i dag. Rett nok plaget med kvalme og oppkast, har ikke lagt på meg siste 3 uker, rekner med smellen kommer snart:-)

Skrevet

jeg er i uke 36+3 og har gått opp 21 kg.... Så dere trenger ikke føle dere så svære med deres "usle" 7-11 kg :-)

Jeg var normalvektig i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg har 8 dager til termin, gikk ned 8 kg pga hyperemesis og har til nå gått opp 9 kg igjen. Altså en vektøkning på 1 kg fra før jeg ble gravid...

Ingen som har reagert på dette, da Bitteliten har vokst som normalt. (Jeg var nok +10 - 13 kg før jeg ble gravid)

Hør med jordmor om du er bekymret, men husk at babyen din får det den trenger. :)

Skrevet

Jeg er nå i uke 39,5 og har fra jeg ble gravid bare gått opp mellom en og to kg. Jeg var litt dårlig i begynnelsen av svangerskapet så jeg tok av to tre kg da. Ellers så har jeg spist som normalt og ikke vært spesiellt mye i aktivitet pga bekkenløsning. Det virker rett og slett som forbrenningen min har blitt mye høyrere etter at jeg ble gravid for det er bare magen som har vokst og jeg har blitt slankere på resten av kroppen. Jordmor har ikke sagt noe om at jeg har gått opp så lite bortsett fra at hun har sagt det er fint at jeg har klart å holde vekta så bra. Men dette kommer jo selvfølgelig litt an på hva man veier i utgangspunktet. Jeg er 160 og starta på 80kg så jeg hadde jo litt å gå på....

Skrevet

Jeg har kun lagt på meg 4 kg fra startvekten, men jordmor bekymrer seg ikke, for magen vokser som den skal :)

Skrevet

Kan kanskje legge til at jeg er i uke 37 (38 i morgen)

Skrevet

Har gått opp 2 kilo de 3 siste mnd av svangerskapet, men ungen har vokst bra førr d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...