cathrine&emma Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 jeg har ei jente på 2 år, som er veldig avhengig av sutten og tåteflaska... har sluttet med melk på flaske helt fordi ho var så veldig avhengig av det, men nå går d i vann og saft, men ho klarer seg fint uten flaska når vi er ute, eller ho er i barnehagen er kunn når ho er hjemme ho vil ha de hele tiden, men syntes ho begynner å bli såpass stor at ho kan fin klarer å drikke av vanlige flasker og kopp.... 2:jeg syntes ho er veldig avhengig av sutten, føler ho vil ha den hele tiden og slå seg vrang hver gang ho ikke får den, og jeg er alene så ting blir litt tøft til tider... så trenger bare råd til hvordan jeg kan kutte den ned på dagtid, ho kan gjerne få den når ho sover lissom!! 3: noen som har tips til hvordan slutte med bleier, ho er ikke så veldig til det å sitte på potte heller.... hvordan har evt dere gått fram?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Ang flaska: Ta henen med ut i butiken, og kjøp noen kjekke kopper samme, hvor hun får være med å velge. Er det vanskelig for henne å slutte helt med flaska, så kan du la henne få den om kvelden. Da har hun det å glede seg til, og kan være lettere å velge koppen ellers. Ang sutt: Gutten vår var og veeldig avhengig av den (blir 3 i nov) og ville ha den hele tiden. Vi ble enige om at han måtte legge den i gjen i senga når han sto opp om morgenen, og ette hvilen. Dersom han "må" sutte, får han gå opp på rommet sitt, og sutte der. Dette har fungert kjempebra, og han er skjelden oppe og sutter utenom Ang pottetrening: Nå om sommeren er det lettere å slutte. Kjøp inn mange fine truser til henne, og ha med i veska når dere er ute. Da er det fort gjort å skifte ved uhell. Bruk gjerne kjole på henne så ofte som mulig, da blir det ikke så mye klesvask ;o) Minn henne ofte på potta, når dere er hjemme, og ved bilturer, kan dere bruke sånn frottelaken, eller bleiekladder (fås på samaritt) til å ha i bilsetet. Motiver, motiver ) Det hjelper. Og MASSE skrøyt, når de er flinke, men ikke kjeft ved uhell. Det kan føre til vegring. Premie kan være en fin ting, hvis hun gjør på potta. Klistermerker el Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Flaske: den sluttet vi med ved ett årsdagen, da vi gikk over fra mme til vanlig ku melk. SUTT/SMOKK: Den sluttet han med da han var 2 år og 3 mnd. Da satt vi en ettermiddag og koste i sofaen, så sier jeg at nå begynner du å bli såpass stor at snart så skal vi kaste smokken i søpla. Da kikker han på meg, og sier nå mamma? Så går han inn på kjøkkenet, og kaster smokken i søpla. Jeg var på butikken den dagen, og da kjøpte jeg smokk, sånn i tilfelle denne brå overgangen skulle bli litt for plutselig. Men det ha gått bra siden den dagen, i begynnelsen da vi la han sa han smokken er i søpla ja mamma - for å få en bekreftelse... BLEIE: Han viste intr for å slutte med bleie da han var 2 år og 8 mnd, og vi motiverte som bare det, men så gikk denne lysten vekk og han skulle ikke bruke truse - skulle bruke bleie. Men ca 1 mnd etter fylte 3 år, fant han igjen ut at han skulle slutte med bleier. Og har siden vært tørr. Motiver motiver motiver..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå