Line80&Lukas8mai08 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Gutten min ble 1 måned for noen dager siden:) det vi nå lurer på er hvor lenge vi burde vente med dåpen. han ble født i Mai, er ikke august en fin måned å døpe han da, eller er det for tidlig? Så lurer jeg på når vi kan søke barnehage plass? er veldig vanskelig å få plass her jeg bor, og for sikkerhets skyld har jeg lyst å søke fortest mulig! Både jeg og min mann må jobbe når Lukas blir ca. 1 år! takk for hjelpa:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Ikke for tidlig nei.. Er helt normalt og døpe dem rundt 3 mndrs alder :-) Søk plass så snart dere kan, bare søk fra den perioden dere ønsker plassen fra..
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Bor selv på Frogner i Oslo. Søkte om barnehage så snart vi fikk personnummeret, og vi fikk plass.
togutter-08og10 Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Det er vanlig å døpe barnet fra 6 uker til 4- 5 md. Alt etter hva som passer for familien. Ser du bor i Sverige, er barnet norsk eller svensk statsborger? I norge kan man søke barnehageplass så fort man får personnr, men vet ikke om det funker fra sverige hvis han er svensk. (systemetet er veldig tungvint her,ring NAV og hør)
tmha Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 skal du søke en kommunal barnehage er søknadsfristen 1 februar. jeg fikk plass til min, men da måtte jeg ta plassen fra 1 august. da er min sønn 6 månder, synes dette var allt fortidlig etter som vi håpet på plass i mars. jeg hørte om jeg heller kunne få plassen i mars, men da måtte jeg ta den plassen jeg hadde fått også fikk jeg heller betale fra august selv om jeg ikke benyttet plassen. jeg protesterte kraftig på dette, jeg har selv jobbet i komunal barnehage å hvet at man har tatt inn barn både i mars og januar. da fikk jeg beskjed om at jeg løy. ble meget forbanna å svarte: helt greit dette taper du på men jeg tjener penger på det! nå var dette riktig nok fredrikstad kommune. det er jo mulig at de andre kommunene gjør annerledes:) du kan søke barne hagge plass til barnet selv om du ikke har fått person nummer, skriv ditt eget og far sitt. barnet merker du bare med xxx.
Line80&Lukas8mai08 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Takk for svar damer:) Han er norsk statsborger, og vi flytter til Norge til høsten. Så jeg søker på en plass der vi skal bo fra høsten av:) kansje det er bedre å vente med å søke til vi kommer til Norge (september/oktober)? Vi har forresten akkurat fått hus Jeg vil hvertfall døpe Lukas her i Sverige, siden han er født her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå