Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysjerrig :)

Min kan:

Rulle fra rygg til mage og tilbake igjen

Dytter seg bakover på gulvet

Kjekt om ikke bare dere med barn som er veldig tidlig ute svarer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tulla vår kan rulle fra rygg til mage men ikke tilbake,aker seg bakover på gulvet,reiser seg litt opp på alle fire og står å vugger(helst i senga ;P)kan vise hvor stor hun er, drikker selv og spiser brødbiter selv(har ikke noe snøring på skje)sitter stødig på rompa å leker(ja jeg veit det er feil å sette henne opp når hun ikke klarer det selv..) ellers er hun blid og god, smiler og ler av borte/tittei og når vi leker med henne..

hun er vel litt sein i motorikken men er også behandlet for kiss2..

gjennomsnittlig er det vel ikke så ille tror vi :)

Skrevet

Min er 8,5 mnd gammel og kan:

Krabbe, sitte, setter seg opp selv og drar seg opp i stående stilling når hun har noe å holde seg fast i.

Hun er altså veldig tidlig ute på de tingene som dreier seg om å komme seg opp og fram.

Det hun ikke er like rask på er ting som pinsettgrep, holde og plukke opp ting. Hun spiser ikke selv med skje, klarer ikke å drikke selv av kopp eller flaske og er ikke så veldig interessert i å plukke opp brødbiter og spise etc.

Jeg tror det er forskjellig hva et barn prioriterer å bruke tid og energi på å lære seg først. Sjelden de er raskt ute med alle tingene på en gang, de velger gjerne ut noen ting å lære seg først og så kommer det andre etterhvert.

Skrevet

Gutten min er 8,5 mnd. Han kan rulle fra rygg til mage og mage til rygg. Han har denne uken begynt å dra seg fremover på gulvet!

Skrevet

snuppa her e litt over 9mnd.. hun han krabbe på alle 4, sette seg opp, reiser seg opp til ting å går når hun holder seg i noe.. kan drikke av flaske selv(er ikke så veldig flink) hun kan fint holde en kjeks,skive,bolle å lignende å spise av.. hun si mamma og pappa, vi innbiller oss hvertfal at det e det hun sier:P men det høres helt son ut. hun viser av å til hvor stor hun er men kan det ikke helt..

Skrevet

Lillemann er 8,5 mnd. Han kan rulle fra mage til rygg og tilbake igjen, krabbe på alle fire, har begynt å reise seg opp etter ting, setter seg opp selv.Klapper og vinker. Kan drikke av kopp/flaske selv, plukker opp brød med pinsettgrep, men putter det ikke i munnen. "snakker" masse uforståling, som mamman og pappan mener er forskjellige ord :)

Skrevet

9 1/2 måneder

Rulle alle veier

Åle seg frem over og bakover

Sette seg opp

Krabbe

Reise seg

Sette seg ned igjen

Gå langs med møbler

Løpe i sofaen frem og tilbake med ene hånden på sofaryggen

Spise brødskive selv

Vinke, si hade og hei

Peke på lyset når vi spør hvor det er

Skjønner nei

Kommer når vi roper

Leke borte tittit

Leke jage leken. Nå kommer jeg og tar deg etc.

Ja og litt andre ting som jeg ikke kommer på i farta.

Men som sagt, dette er individuellt for alle barn.

Skrevet

min er 9,5 mmd og kan:

rulle alle veier(men ikke ofte han gidder)

stå på alle 4 å vugge fram og tilbake

vinke

klappe søte

borte tittit

si mamma og pappa

åler seg på en slags måte på gulvet

sitte å leke på gulvet

full fart i gåstolen

kose når vi sir kos

BITE!!:(

kommer ikke på mer nå..

Skrevet

Junior (9,5mnd) har rullet ei stund, så ble det vugging og åling framover. Krabbing og å reise seg var visst to sider av samme sak, for det skjedde samtidig. Å sette seg kom etterpå. Nå går han rundt møbler og med gåvogna si. Han ligger nok litt foran snittet på fysikken (ifølge HS) og er kjempesterk. MEN han begynte ikke å bable før enn for 1,5uke sia. Han spiser ikke brødbiter selv, for pinsettgrepet er ikke helt på plass. Har nok brukt kreftene på å komme opp og fram!

Han skjønner mye av det vi sier. Lager traktorlyd når vi ber han om å det eller når han ser en traktor (eller annet maskineri :) Han hermer mye etter oss når vi f.eks. hoster eller skakker på hodet

Skrevet

Gutten min er snart 10mnd, men har ikke skjedd så mye siden han var 9mnd.(ukorrigert, 7uker prematur)

Han kan rulle begge veier

Sette seg opp

Krabbe(ålet seg før det)

Reise seg opp( etter tingfsette seg ned igjen)

Går rundt bordet/om noen holder han

Vinke

Spise selv('fingermat')

Forstår navnet sitt og nei

Han sier ingenting enda, eller bare lyder, ingen forståelige ord

Av og til 'synger' han med når vi synger

Det meste av dette skjedde fra han var 8mnd, så det har skjedd mye på kort tid. Og ting skjedde helt plutselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...