Kirsebæra Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 En uke uten sovetabletter. og jeg er sliten! har ikke sovet siden natt til søndag. og da sovna jeg pga høyt alkoholinntak + søte drømmer om bryan adams. sov ikke natt tilmandag, natt til tirsdag og tror du faen ikke jeg var våken i natt også? ligger i senga og vir og vender på meg. hører på de jævla forbanna fuglene ute. svarte rullegardiner og mørkegardiner my ass, like forbanna lyst på soverommet! og jeg er så sliten. og en helvettes hodepine! og skal på jobb intervju klokka ett idag!! jeg er så sliten av jeg er kvalm! og jeg skjelver! åååh gi meg styrke!! *oppgitt* Nå ringer jeg legen og ber om mer sovetabletter. hvis det er sånn at når jeg slutter med sovemedisin skal gå i flere uker uten søvn, ja da går jeg heller på sovemedisin og får sove. dette takler jeg ikke mer. er ikke noen god mor for elias når jeg konstant går og er trøtt. man skulle jo tro at siden jeg ikke har sovet siden søndag at jeg skal få sove...ja...hvor faen blir du av john blund?? JEG ER HEEEEER *vifte med armene* er så trøtt så hvorfor sovner jeg ikke da? og så sliten! og hodepine ganger 14!
Kirsebæra Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. juni 2008 Noen som har noen trøstende ord til en desperat jente som er så trøtt att fyyyy,men som MÅ holde seg våken til hun skal på intervju??
Silje og Vaniljebollene Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Trøstende og trøstende... Vil be deg om å slutte på sovetabletter, det er veldig avhengighetsskapende! Dette er nok bare en fase du må gjennom, før alt blir normalt. Og så vil jeg si lykke til med jobbintervjuet. Det går sikkert bra. Vi som har barn er vel vant til å holde oss våkne når vi bare vil sove.
line_n & sara Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 føler med deg! er ikke så morsomt, nei!! ville prøvd alt, nå som du skal slutte med piller, som homeopati eller akupunktur.. (har mye god erfaring med begge deler!) lykke til, både med søvn og jobbintervju!!
Kirsebæra Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2008 Er smertelig klar over at de er avhengighetsskapende...har slitt med søvnen helt siden mamma døde for tre og halvt år siden og har gått på sovemedisin siden juni i fjor..... men faaaen da...hvor lenge skal jeg gå som en zombie før kroppen skjønner at den MÅ SOVE!! *gaaaal* kan ikke ta meg en liten lur i løpet av dagen heller før søvnen er ødelagt igjen.....har sååååå lyst å sove!!! tusen takk for lykkeønsinger. håper det går bra. tør ikke drikke kaffe heller i tilfelle kroppen reagerer som fy på koffein etter for lite søvn=P plaprer folka ihjel under intervjuet er vel ikke så heldig...
Tjobing! Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Du er ikke alene, ihvertfall:-) Har sånne perioder jevnlig. Ofte sammenfaller det med fullmåne, hehe Men nå har jeg også holdt på siden søndag. Ligger våken i mange timer før jeg sovner. Men nå har jeg ikke gjort det jeg prøvde sist periode: satte på meditasjons-cd med sånn "flytende" musikk, la meg i senga med høretelefoner, og da sovnet jeg fra lyden og alt. Eneste måten for meg å "skru av hodet på", så jeg ikke tenker på ting som får meg til å ligge våken enda lenger. :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Tror at du har ekstra problemer med å sove i dag fordi du er stresset pga jobbintervjuet. Du får sikkert sove i kveld da!
Kirsebæra Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2008 har prøvd musikk. har prøvd sånn naturlige stoffer fra helsekosten....vallerina natt? noe slikt....avslappingste, varm dusj før jeg legger meg, lange turer før jeg legger meg.....baaah.....før kunne jeg ihvertfall sovne i fire-fem tiden,men ikke nå...er umulig å sove! er så trøtt og sliten at jeg er kvalm og skjelver.....
mamma39 Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Hei. Har du prøvd noe som heter melatonin . er på resept. Men dette er et naturligt produkt som du har i kroppen ifra før. Det er det stoffet som gjør deg trøtt . og disse tblettene gjør deg trøtt om kvelden og mer våken om dagen. man blir ikke avhengig av dem . Tror nok det er hvert et forsøk. Lykke til . Klemmer
Chiabatta Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Du sover ikke på dagen, vel? Ro deg ned litt tidlig på kvelden med te og ei kjedelig bok. Etter noen døgn, vil du nok få roen i kroppen og forhåpentligvis bli kvitt søvnproblemene. Evt. ta kontakt med legen og få råd. Sovetabletter er jo ikke bra i lengden. Ta det heeelt med ro på intervju i dag. Slapp helt av og prøv å ikke skravle for mye. Dette går bra! Lykke, lykke til!
Himmel og hav Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Stakkars deg! Sånn har jeg det i perioder også. Her er det som hjelper for meg: Jeg legger meg til omtrent samme tid , selvom jeg ikke er trøtt. Tar på meg sovemaske (sånn til flyturer og sånn) og putter øreproppene til Mp3en i ørene. Så setter jeg på lydbok, veldig lavt, så jeg må ligge stille for å høre. Slik unngår jeg å bli liggende å tenke, for når hodet mitt tenker på en haug med ting får jeg ikke sove. Musikk funker ikke for meg, for det er ikke noe problem å tune den ut i bakgrunnen, men hvis jeg gjør det med lydboka så mister jeg tråden. Lykke til på intervjuet og med søvnen!
ScaryMama Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Har du prøvd å gå et sted der du lære litt avspenningsteknikker? Evt. begynne med yoga?
Kamomille Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 brukte du sovetabletter eller innsovningmedisin?? Det er ganske stor forskjell på det...... Det finnes innsovningstabletter som ikke er farlige eller sterkt vanedannende selv om de er på resept. Dessuten høres det ut som du og legen bør finne ut HVORFOR du ikke får sove. dersom du sliter med tanker og vonde følelse, bør du kanskje få hjelp til å takle dette. Dersom det er hodepine, bør du kanskje få behandling fro det - f.eks tening i avspenningsteknikker, massasje etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå