Julistråle Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Synes tiden frem til uke 36 har gått relativt fort men denne uken snegler seg av sted. Sykemeldt og går ut i permisjon neste uke, sliter med vond korsrygg og bekken så blir begrenset med aktiviteter. Begynt å lese samt strikke men finner liksom ikke "roen" til det heller. Noen gode forslag til hva man kan finne på? Går egentlig bare rundt å venter på at mannen min skal komme hjem fra jobb...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 gå i trapper og håpe det skal skje noe, hehe... nei jeg sliter med det samme selv jeg, hehe, er i uke 36+6... kjeeeder meg.. men samtidig er jeg så sliten om dagen da så...
Sannellerslik? Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 ja off... tiden går seint! Jeg er 34 uker på vei.. er fullt sykemeldt fram til permisjonen pga masse kynnere og vond rygg.. Det er greit å lese bøker, surfe på internett osv.. men man gidder liksom ikke det heller hele dagen. Men hr va ei som tipsa om at jeg kunne begynne å lage takkekort:) man får jo gaver med så mange når ungen kommer, så det synst jeg var en god ide:-) Selv om man ikke akkurat gidder det heller hele dagen...
MaybeAgain Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Hva med å gå inn på www.fotoknudsen.no og lage en fotobok av gravidmagen sin? Eller se noen gode filmer? Lese noen gode bøker? Bake kake? Pakke baggen til sykehuset? Vaske babytøy og gjøre alt klart? Skrive fødselsbrev? Gå på cafeturer med de vennen som evt er hjemme på dagtid? Sitte i hagen med beina høyt og slappe av? Ta lange bad med masse skum og olje? Bestill time hos fotpleie og manikyr? Blir en stund til neste gang man har tid til å tenke på slik... Bestill frisørtime slik at sveisen er fin før babisen kommer + enkel å holde når man har det for travelt til å føne håret eller bruke særlig tid på badet? Forske litt på nettet ang babysvømming, babysang etc..? Lage fruktsmoothies og slappe av? Sove en ekstra formiddagslur/ettermiddagslur nå som man har muligheten? Dra på svømming en tur - godt for kropp og sjel og også for vonde ledd og bekken (stort sett)? Nå er jeg nesten tom for ideer tror jeg... Det viktigste - NYT DENNE TIDEN - det er travelt med en liten babis i huset og det blir fint lite tid til å pleie seg selv i de første mnd. Vær snill med kropp og sjel - det er kanskje siste gang på veldig mange år dere kan kun tenke på egen behov og ønsker! )
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Veldig mange gode tips her - MummyAgain!! Sikkert lurt å slappe av så mye som mulig! Det har jeg hørt fra alle venninner som er blitt mammer Sove formiddags-/ettermiddagslur! Lære å lage "ny" mat: Hva med hjemmelaget babymat: http://sesam.no/search/?q=oppskrift+hjemmelaget+babymat&x=0&y=0&c=d Lære å strikke/hekle Klar for litt dag tv?TV guide: http://vg.sesam.no/search/?c=t&q=
faythleen Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg var redd jeg skulle gå på veggen de siste 3 ukene før termin og gruet meg veldig. Endte opp med sykemelding fra uke 35 og det går bemerkelsesverdig bra. Mannen min begynner på jobb kl.7, jeg står opp 9. Deilig lang frokost og så en avtale eller ærend i byen 12-tida og vips: dagen er gått og det er på tide med middag. Så - mitt beste tips er å ha et ærend midt på dagen, for å få brutt opp hjemmetida! Det kan være hva som helst så lenge det får meg ut av huset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå