Gå til innhold

Ikke så interrisert i middagsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8.5 mnd er ingen storspiser på fast føde, liker best fruktmos og grøt, og litt brødskive. Når det kommer til middag vises det på ansiktsutrykket at han ikke liker maten så godt, munnen går ikke ordentlig opp og han virker ikke så interrisert.

Er det dumt å "lure" gutten til å spise mer middag ved å annen hver gang gi fruktmos og ordentlig middagsmat? Han spiser mer da, men jeg føler at det ikke er helt riktig. Regner jo med at hvis vi fortsetter med middagsmat så vil han til slutt bli vant til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det middags glass du sikter til, som du har kjøpt ferdige på butikken?

Det har min sønn aldri vært glad i, men hjemmelaget middag er midt i blinken, nesten uansett hva det måtte være.. Gjerne bare poteter og grønnsaker med litt kraft;) Det er også lett fordøyelig;)

Men middagsglass er ingen vinner her heller, så om det er det han ikke liker ville jeg prøvd med hjemmelaget;)

Prøvde også å lure i min sønn middagsglass på samme måte som deg, men det ble aldri godt likt likevel, og prøvde det i maange mnd;)

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Jeg prøvde også å lure inn min gutt middag når han var liten, ved å gjøre slik men funket ikke alltid så bra nei.

Skrevet

Det tok lang tid før datteren min ville røre middagsmaten. Prøvde både hjemmelaget og kjøpte glass, og det var sjelden hun var interessert. Det som til slutt fungerte var å ta litt leverpostei og litt urter i den hjemmelagde så det ble litt mer smak. Og så ble hun mer interessert i kjøpeglass da jeg begynte med tomatbaserte varianter. Hun hadde en periode rundt året da hun spiste nesten alt, men fra 1,5 årsalderen ble hun langt mer kresen igjen. Nå er hun 2,5 og er sjelden interessert i middag. Det er noen få ting hun liker, og er det noe annet så rører hun som regel ikke maten. Ganske frustrerende. Hun går da uten middag, og får tilbud om brødskiver til kvelds i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...