Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er høygravid, og har spist som en hest i disse (snart) 9 månedene.... Alt jeg har hatt lyst på, har jeg kastet meg over. De siste ukene har det gått så langt at jeg gremmes. Har lovet meg selv at når denne graviditeten er over, skal det bli andre boller. Sunn mat, og veldig lite annet. Ikke noe brus og sjokolade på hverdagene osv....Men, det er jo lett å si mens man gomler i seg kaker! Hvordan skal jeg kutte ut disse uvanene? Har veldig lyst til å forandre kosthold, både for min egen del, og for samboeren (som selvfølgelig spiser det samme som meg...) og ungene. Vil ikke at vi skal bli en sånn cola-familie.....
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Det finnes verre ting enn å være litt vel glad i brus og gotter. Men altså, jeg har to ganger i livet gått ned 10 kg. Det gjorde jeg på alle de gale måtene. Jeg kuttet ut brus og godter. Og nesten all mat. Da så jeg resultater kjempefort. Da jeg var ferdig levde jeg igjen som før, begge gangene tok det nesten 4 år å komme opp i samme vekt som før- og da ble det ny runde. Ikke sundt, det vet jeg.. men det var lidelse i 2 til 3 måneder og glede i 3 fulle år...
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Slanking kan du tenke på når du er ferdig med alt det andre som ligger foran deg. Slanking og graviditet/ammeperiode hører ikke sammen-Men det vet du vel. Du kan jo starte en sunnere dag i DAG =o) Med mere grønnsaker og frukt, og mindre hva det nå er som gir deg dårlig samvittighet. Ikke bak kaker annet enn tilo bursdager og fest.Ikke kjøp sånt til hverdags,heller. Kjøp heller en pose frukt. Eller nøtter. Er sikker på at du klarer det,siden du "vet" selv hva det er du vil forandre på. ;o)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har også spist hva jeg ville i dette svangerskapet og gått opp ca 18kg hittil...(10 dager til termin). Min plan når småtten kommer er å kutte ut brus (det er jo uansett det beste pga amming) og så skal jeg spise hver tredje time. Jeg har erfaring med det fra tidligere og det funker. Da går man i gjennomsnitt ned 1-2kg i uken, og du er aldri sulten. Men det er viktig å ikke hoppe over et måltid. Tips: knekkebrød istedetfor skiver, frukt og grønnsaker som annenhvert måltid, og lag mindre middagsporsjoner enn vanlig. I tillegg er det lurt å drikke masse vann som også metter. Lykke til (du kan også ha en dag i uken der du stapper i deg så mye snop og snacks du orker uten at du ødelegger dietten...men kun en dag i uken)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 eh...det var jo ikke akkurat motivasjon du fikk servert av meg over hehe...Min motivasjon er å se på bilder av meg selv eller andre som "slanke" og førnøyde. Og vite at jeg kommer til å føle meg bedre og sunnere...
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har også planer om og kutte ut brus og godter på hverdagene, bare kose seg litt i helgene, også skal jeg begynne og spise lite, men ofte, slik alle kostholdseksperter gir råd om. Skal også bevege meg mer etter fødselen ( Har hatt BL hele svangerskapet, så har hatt litt vanskelig for og bevege meg nå ), Heller ta vogna og trille på butikken enn og ta bilen o.l. Får bare håpe dette hjelper da, for trenger nok og gå ned litt. Veide noen kilo for mye før jeg ble gravid å....
babygullz <3 vilde Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Regner med at du skal begynne med dette etter fødsel og amming=) Du kan jo henge opp et bilde av en sykelig overvektig person som minner dg på hvordan du ikke ønsker å bli...eller bilde av en person som har den kroppen du ønsker å ha..som en motivasjon..? heng det opp på kjøleskapet, eller godteskapet, så blir du minnet på d hver gang du titter etter no digg...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Beste motivasjon: Se for deg den nye, snertne garderoben du skal unne deg når du er nede i matchvekt. Ellers er mitt tips å spise som en franskmann. Først da jeg begynte med det, raste kiloene (ikke dette lite men ofte tullet som "ekspertene" faktisk ikke har vitenskapelig grunnlag for å tilråde). - Kutt frokost (inesten ingen voksne franskmenn spiser frokost. Kun kaffe, og i høyden en yoghurt). Etterhvert blir det en vane, så du kjenner ikke gnagende sult. Dette gjør MYE for vekta. - I tolvtiden spiser du stor lunsj, gjerne varm. - Evt et mellommåltid bestående av litt frukt i firetiden. - Sen og stor middag. Jeg spiser altså to store måltider hver dag, ikke flere, og raser ned i vekt. Du rekker nemlig ikke å ta igjen kaloriene du forbruker i de timene du ikke spiser + fordøyelsessystemet ditt får hvile. En professor fra Ås har nå skrevet to bøker og gitt vitenskapelig grunnlag for hvorfor han mener dette er beste slankemetode. Fordelen er også at du kan unne deg mye mat når du spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå