Gå til innhold

Guttebebin min har en vekst på + 6,8% Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det hørtes utrolig mye ut. Men jeg fikk vite det når jeg var på sykehuset. Kan jeg regne med at jeg får en skikkelig plugg da?

Magen har ikke vokst mye i det siste, men er det pga at han ligger med hodet ned? Jeg er straks i uke 34. Var i uke 33 jeg fikk vite at han var såpass stor. Han veide da 2700g.

Når jeg var på 3D ultralyd i uke 26 så veide lillegutt 921g.

Noen andre som har så stort barn i magen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest her inne flere ganger at vekten gjennom UL sjelden stemmer overens med det som er virkelig.. så er ikke sikkert du trenger å bekymre deg:)

Skrevet

Da jeg var 34+3 uker, ble min gutt målt til å veie ca 2800 g, så jeg får nok en stor gutt jeg også.

Skrevet

10% over og under er regnet som normal vekt:)

Skrevet

var på 3d i uke 27 da var min 1290 g :) har ligget over hele veien på vekt

har nå 8 dager til termin og de tror den er rundt 4300 g nå .. blir spennende og se.. dette blir min 3 har fått en før på 4030 og en på 3530 g . lykke til :)

Skrevet

Er nok ganske stor ja, men de vokser litt i rykk og napp og ofte roer det seg paa slutten..

Jeg var ogsaa veldig bekymret pga störrelsen en stund.

Min var 2500 i uke 34 og 3100 i uke 36. Vokste altsaa 300 g i uka, men saa mellom uke 36 og 38 begynte han aa vokse saktere, for i 38 var han 3500- altsaa 200g i uka. Er spent paa hvor stor han blir til slutt:)

Störrelsen paa magen har ikke saa mye aa si paa störrelse paa baby. Er jo en del annet ogsaa som avgjör.. kan jo ha stor mage pga mye fostervann f.eks.

Men snakk med jordmor om du er bekymret da vel, kanskje hun kan berolige deg litt.. evt ekstra UL? Hvorfor var du paa UL i uke 33?

Skrevet

6.8.% er ikke mye, min r 8 % og det utgjør ca 200 gram! men de kan ta opptil en halv kilo feil på de målingene. så tror ikke du skal bekymre deg så alt for masse!

Skrevet

Gutten min ble målt til å være 2800 i uke 35...14%over gjennomsnittet sa de.I dag er det 2 uker siden og jeg skal tilbake til ullevål,blir spennende å se hvor mye han veier nå:)

Skrevet

det er en viss% feilmargin +/- men husker ikke prisenten.

Kan jo være han flater ut på slutten også, Noen vokser fort frem til en viss uke og så flater litt ut, menst andre kan skyte fart på slutten. Så ikke ta alle sorger på forskudd :)

Skrevet

Jeg har vekst +10%, og da regner de med at han veier 4000g ved termin. Så det er ikke stort barn du har:)

Med nummer to fikk jeg beskjed om at han var litt under, ca 3300g ved termin. Men han var 4040g og 54 cm lang.

Ikke bekymre deg:)

Skrevet

Hei!

6,8% er ikke noe stort avvik:-) De regner jo normal gjennomsnittsvekt for gutter til å være 3500g ved termindato, og din vil da veie ca 3750g Det er ikke så veldig stort, så jeg ville ikke bekymret meg for dette:-))

Ønsker deg lykke til "i innspurten":-))

Gjest amandine
Skrevet

Når jeg fikk mitt første barn ble hun målt til 3800 tre uker før termin, så jeg stålsatte meg og tenkte det kom en kjempebaby, he he hun ble født dagen etter termin frisk og fin og vitterlig ikke mer enn 3510. Ikke alltid lett å vite på forhånd, man får bare ta det som det kommer:)

Skrevet

Vil si at babyen din er innenfor normalen jeg, da.

Datra mi ble målt til +11% over og var 3375 når hun kom.

Ene sønnen min ble målt til +33%, og estimert til å være mellom 4500 og 4600 ved termin. Han var 4860, da han kom. Ble satt igang på termindagen.

Får ikke føde flere store barn, så skal estimere vekt på denne fra uke 32. Ettersom deter 2,5 uke avvik på terminene er jeg glad de følger opp babyen i magen så tidlig. Jeg er sikker på at min termin er riktig.

Skrevet

oi, da spørs det om jeg skulle bekymre meg.... Var på vekstestimering i uke 37+1 og da va lillegutt +24 % over! Har ikke bekymret meg noe spes for det, før nå.....

Skrevet

Hei. Ville ikke bekymret meg spesielt for dette, er jo et lite avvik. Med førstemann regnet de han til å være ca. +30% over normalen. Så ventet jo en kjempebaby, på rundt 5 kg. Både jeg og jordmor ble ganske overrasket da lille gutt kom, å viste seg å "bare" såvidt å bikke 4 kg. Så det er nok ikke alltid at denne målingen stemmer helt da...

Skrevet

I uke 31+3 ble gutten min estimert til å være 6% over gj.snittet, og det var i følge legen helt perfekt. Så jeg er ikke så bekymret for at det skal komme en kjempebaby nei:>

Skrevet

Til van dyck!!

jeg var på sykehuset pga kynnere. var jordmor som sendte meg opp til sykehuset..

Skrevet

Jeg var på ultralyd på tirsdag, i uke 38 + 4, og babyen ble estimert til 3700 g. Lillemann ble født på torsdag, og veide da 4410 g, 710 g mer enn de hadde sagt, så de kan bomme litt ja!

Skrevet

Jeg var på ullevål i dag og gutten min er +18% for stor.Han har fulgt sin egen kurve hele tiden men vokst veeeldig de siste 2 ukene.

Er i uke 38 i morgen og blir lagt inn på mandag med tanke på å sette i gang...

Skrevet

Jannicke21: De kan vel ta feil på ialelfall opp til en kg..

De bomma med hele 900 gram på gutten min DAGEN FØR han kom til verden..

De mente han veide 2500, men veide bare 1600...

De sa oxo på ultralyden at han var hele 27% for liten :S

Så jeg synes egentlig at det er litt dumt av legene å si at ungen veier så så mye....

Skrevet

Jeg var på 3D UL i uke 26 og da målte de gutten til 1050 g. Så får en stor gutt her og....

Skrevet

Førstemann jeg fikk var ei stor jente på 4630...

Da jeg gikk gravid denne gang,sa de de ikke regna md at bebin ble no særlig større..Men fødte jaggu en gutt på5,5 kg! til termin...

Alt gikk helt fint,men for min del kan jeg hverken gjøre noe fra eller til for at mine barn skal bli mindre... kroppen min gir de så mye næring, at uansett hva jeg spiser, så vil de bli så store..

Men ei venninne fikk vite at hennes barn ble stort, å valgte da å ta keisersnitt..men da det hele var over, kom det ut ei jente på 3200 g og 49 cm....så de trenger ikke alltid ha rett;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...