Gå til innhold

Når gir dere far totalforbud mot alkohol?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva som er vanlig. Mannen min skal på fest til helgen, og da er jeg nesten 37 uker på vei... Har sagt til han at jeg ikke vil at han skal drikke seg full, men et par øl tenker jeg at ikke skader... Noen med synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det der får samboeren min styre selv.. han er en voksen mann, så det må han nesten få bestemme selv mener nå jeg.. men samboeren min er ikke den som drikker de store mengder heller da.. så jeg har ikke noe problem med slikt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist min var ute i ca. uke 37, skulle han bare ta seg et par pils og komme hjem tidlig.......

 

Jah! Han beviste nå at det klarte han IKKE =P Det ble langt mer enn et par pils, og langt seinere enn 'tidlig'. Så han har nå satt totalforbud på seg selv, hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Bella gravid her. Han er voksen og dette styrer han selv. Så jeg har ymtet frempå om at han burde ta den skikkelig ut på fest i morgen, det kan jo bli den siste på leeenge ;) Synes nesten han kan finne på å ta litt for mye hensyn til meg, jeg. Det er jo ikke han som går gravid, og egentlig er det litt deilig å væe alene en kveld eller to innimellom :

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satta d på han no, har 5 uke ijæn... e mest for at æ vil vite at han e der å klår i hode viss d sku skje nåkka no,,, men han e ikke den som like å være ute lenger så han tar d ikke så tongt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fire uker igjenn, og no til helgen skal han på en eller annen fest med noen venner. Så dette blir nok den siste helgen han kommer til å få lov å drikke. men så kommer dykkingen hans i tillegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå 37+1 uker på vei, og har sagt til mannen min at jeg hadde satt pris på om han holdt seg unna alkohol frem til fødselen nå, men han får styre det selv, men jeg har sagt i fra at jeg skal ikke ha med meg en full mann på føden...

Men nå er ikke mannen min den som drikker mest heller da, så det er nok ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer og sol, og utepils :) Gubben får styre dette selv :) Har overhode ikke tenkt å gi han totalforbud mot alkohol. Selvfølgelig, det er vel ikke noe stas med en full mann på føden, men det vet jo de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 36+3.. typen min også skulle ut å ta seg noen pils... ente med at jeg henta an på legevakten dagen etter på.....

 

Jeg begynnte med å nekte, men har bare brukt den: "det velger du selv hva du gjør.. det er eventuelt DU som går glipp av fødselen til ditt første barn.. så velg selv du om du vil ut.."

 

har ikke vert ute etter det hehe, men så har jeg samme problem som Kokken_S .. DYKKING!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis noe skulle skje førtiden, hjelper det ikke om far har drukket 10 el 2 øl hvis du er avhengig av at han kjører deg å sånn. Litt pes å kanskje må ta taxi pga av en pils el to? Sånn tenker nå jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ønsker ikke å drikke selv nå som det er 4 uker igjen til termin. Vesla kom 11 dager før og magen min har allerede falt ned nå i uke 36. Jm tror også denne kommer før, så mannen min er i fullt beredskap 24 timer i døgnet.

Men til de som eventuelt tar seg en eller to øl, kan man ringe politiet og si at kona skal føde, da har du faktisk lov å kjøre. Så kan man møte politiet et sted hvor de tar over og mannen kan parkere bilen. Nabo`n gjorde dette for en mnd siden da kona gikk i fødsel. Han skulle bare ta en pils etter å ha hjulpet en venn med noe tungt arbeid. Så ble den ene til to pils, og da han svelget siste slurken gikk vannet. De ringte politiet og fikk klarsignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... fikk de tillatelse fra politiet? fantastisk :)

min mann ønsker ikke å drikke noe så nært termin, så jeg er ikke bekymret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt ned noe forbud, men har sa selv at han skulle være kjørbar til en hver tid da det var tre uker til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ha gamblet på at politiet hadde gitt tillatelse til å kjøre selv etter et par øl. Hadde noe skjedd ville en blitt anmeldt for kjøring i påvirket tilstand uansett... Alkoholgrensen er 0,2 promille uansett!! Ring heller taxi eller ambulanse dersom en har drukket en øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37+2.hvet sambo skal på en jåbbfest før terminen,(de har ikke helt bestemt helg)men har gidd beskjed at blir det siste helga før termin burde han holde seg hjemme!For da er det bare 4-5 dager til termin...å vil ikke ha en rusa sambo når jeg skal føde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det kan han få bestemme selv, og det gjør han også. Han er vokse og vet selv at han ikke kan drikke seg snydens full nå som det bare er 2,5 uke til termin. Men jeg kjøper inn øl til han jeg enda. Det er jo em i fotball og da synes jeg han kan ta seg en øl eller 2 og slappe av. det er jo ikke han som er gravid. Vi får heller ta en taxi til sykehuset hvis det skulle skj så fort at den ølen ikke er ute av kroppen. Han må jo nyte de siste ukene han også synes jeg, det blir nok av andre ting å ta seg til snart nok!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med KarinB. Samboeren min skal på en fest neste helg, og da er det to uker til termin. Han vil ikke selv blir full ,for har jo lyst til å være ved sine fulle fem hvis noe skulle skje, men et par øl skal ha da få lov til å ta. Da får vi heller ringe taxi eller noen i familien som kan kjøre oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner sambo som såpass voksen at han kan regulere dette selv. Han har vel heller ikke lyst til å røre rundt på fødestua, og han vil helst kjøre meg til sykehuset selv, så hos oss er ikke dette noe tema. Vil han ta en øl til maten i helgen, så nekter jeg ham ikke. Har merket meg at han allerede nå, 4 uker før fødselen er forsiktigere med alkohol, og kommer tidligere hjem fra fest enn han tidligere ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at dette en gang er et tema?? Hvem er disse fyrene man må få til å love å være forsiktig??

Kanskje litt ekstra hormonell i dag, men herlighet...og takk og pris for at dette ikke må "diskuteres" her i gården og for at vi slipper å tenke på politiet oppi alt...oi oi oi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ikke han som er gravid, så han må jo få feste ifra seg" ?? Seriøst? Greit nok at jeg er den som er gravid her i forholdet, men vi skal da pokker meg ha barn begge to. Om sambo hadde vært full når jeg skal føde, hadde jeg blitt utrolig skuffa. Han har dessuten vært ute de siste 7 helgene uten at det har gjort meg noe, og han har vært ute tidligere i svangerskapet også. Han kommer hjem fra en mini-guttetur rett før jeg er ferdig med uke 36, og da har jeg sagt at det holder. Hvorfor skal far på død og liv få tatt seg en "siste fest" før han blir far? Hva med meg som ikke har festet siden jeg ble gravid da? Og livet tar faktisk ikke slutt når man får barn..Det bare legges i dvale en liten stund. Og hva skjedde med alkoholfri øl til kampen/guttekvelden etc etc??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Det er ingen som lider dersom de ikke drikker de siste tre-fire siste ukene før termin. Akkurat som om det er noe stort offer for den kommende far at han ikke kan drikke øl...? Typisk norsk å tro at man må drikke for å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med dere to siste.

 

Men min samboer klarer faktisk ikke å styre det selv - han ser ikke noe problem å feste alle helgene (5 uker igjen) som er igjen til termin. Med festing, mener han å drikke seg totalt full og gjerne komme hjem sånn i 6-tiden morgenen etter... Jeg orker ikke diskutere mer med han. Jeg sa til slutt ganske enkelt, at går han glipp av fødselen fordi han er for full og heller ikke klarer å komme seg til byen jeg bor i (han bor 1,5 time unna), nei da vil jeg ikke snakke med han. For det MÅ da gå ann å klare seg et par uker uten alkohol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gitt noe totalforbud jeg, ettersom han selv sier han ikke vil drikke fordi han vil ikke risikere at ting plutselig skjer å han ikke er der... samt han føler ikke han har behov for å drikke hele tiden. Er liksom ikke noe problem.

Å nå er det uansett bare 11 dager igjen til termin da, å så vil det jo være max 12 dager over... så da er ikke akkurat 23 dager så mye å holder seg heller.

 

Klarer man ikke holde seg unna alkohol et par uker så har man et problem i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gitt forbud mot alkohol! Samboeren tar seg ofte en øl etter middag/ i kveldinga, uten at jeg ser på dette som noe problem. Han er ikke påvirket, og skulle noe skje får vi ta taxi..! Kan nok hende han selv bestemmer seg for å være avholds nærmere termin, kjenner jeg ham rett.

 

 

Noe jeg liker mindre er at han delvis planlegger fester i sommerferien, når vi nettopp har fått en nyfødt! Tror heller jeg vil protestere da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...