Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hva er holdningene ang abort her inne da? Mener dere det er kun damas valg? Mannen? Eller begge (hvis det er mulig)? Jeg tok selv abort for noen år siden, følte meg presset av bf til å gjøre det, og har angret i alle år etter dette. Men dessverre er det for sent til å gjøre noe med det. Skulle ønske jeg hadde klart å holdt på mitt ang barnet, men følte det var en avgjørelse bf også måtte være med å ta.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 min mening: For selvbestemt abort MEN liker ikke at man har muligheten til å ta abort så mange ganger man vil, og bruker det som et slags prevensjonsmiddel Også er det barnefar sin besluttning også..Men når dere har blitt gravide uplanlagt er han like mye skyld i det, og da synes jeg dama har siste ordet i saken, siden det er hennes kropp! Min mening, ingen som trenger å være enige
mamma til twins Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er for selvbestemt abort. Mener at barnefar har uttalelsesrett, men at alltid mor må kunne ta den endelige beslutningen. Noe annet ville vært umulig å håndheve.
~~DoraDora~~ Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er for selvbestemt abort, men ikke så sent som i uke 12... OG så er jeg for at dersom barnefaren ikke ønsker å beholde barnet, blir det hans selvbestemte valg å la være å ha kontakt. Og da burde han slippe å betale bidrag også... Det ville være mest rettferdig.... og like naturlig !!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Etter å ha satt meg inn i hva abort faktisk er for noe,og sett prosedyren (www.silentscream.org,www.abort.no) er jeg blitt skikkelig abortmotstander. Det er livet,begynnelsen på livet. Så jeg mener man bør være føre var og tenke prevensjon og ikke abort. Og prevensjon er som kjent begges ansvar.
Miss Misantrop Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Til MorTilHerligesmå Det at far kan ta abort i form av intet samvær og intet bidrag er helt uhørt, i følge meg. Det er en liten gutt eller pike der ute som da vil gå hele livet uten far fordi vi tenkte på de voksne før vi tenkte på barnet. Far har andre prioritet etter barnet. Det er min mening. Ingen kan med god samvittighet snu ryggen til eget kjøtt og blod fordi mor ikke gjorde som far sa og tok abort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå