kjære Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 jeg trenger tips for å bli kvit lusene på rosebuskene mine!! Æsj så ekkelt ! Jeg har planta tagetets rundt, men det hjelper visst ikke. Har spraya med grønnsåpe, men hjelper ikke heller... Har dere noe andre kjerringråd/tips? helst noe naturlig/miljøvennlig og ikke noe giftig.. takk
Sjokoladekaka Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Putt bakepulver i grønnsåpevatnet;) Det er nok med 2-3 teskeier i ei vanlig spruteflaske:) Då dør lusene med ein gang:) Det tar knekken på sneglar også
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 fyll en bøtte halvfull med brennenesle (for å unngå å brenne deg på den heller du varmt vann over før du plukker den). Fyll på med vann så det dekker. La stå i et døgn eller to. Ha vannet over plantene (både over blad/stilk og i jorda). Lusene liker ikke smaken av mye nitrogen, som det er i brennenesle. tilfører også mye nitrogen til planten, som gjør den sterkere mot angrep av skadegjørere. Må ikke gjøres etter 1 august, siden nitrogen fremmer vegetativ (grønn) vekst, og du kan risikere at planten ikke går i dvale tidlig nok til vinteren.
kjære Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 Hmmm... takk!! kanskje skal prøve brennenesle og bakepulver sammen!! Takkk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå