Gå til innhold

Så var det i gang igjen...


hamsterpia

Anbefalte innlegg

Huff...jeg som var så stolt over at vi raskt og enkelt fikk endret søvnmønsteret til lillegutt... Nå er det i gang igjen. Våkner 100 ganger i løpet av natta, og det er morgen tidligere og tidligere. I dag var vel kl 05 da han mente på å stå opp. Hva skal vi gjøre for at han ikke skal gli tilbake til "gamle vaner" sånn da?

Vi har faste rutiner på kvelden. Det er bad (hver kveld nå på sommeren, når han driver ute og blir møkkete, og svett av varmen), kveldsgrøt, pupp, tannpuss og seng. Det er natta mellom kl 18.30 og 19.30. Stort sett ca kl 19. Men så våkner han da, første gangen ca 23-24 tiden. Så går det slag i slag. Han sovner stort sett igjen med en gang, bare han får litt vann, men når han våkner etter kl 04 er det verre. Er så trøtt om dagen. Sover omtrent ingenting etter kl 04-05 på morgenen.

 

Eneste positive nå er at han er kjempelett å legge om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff, har hatt det sånn med sønnen vår nå i 10 mnd.... Datteren vå begynnte sån da hun var 8-9 mnd etter å ha sovet godt fra 7 uker. da satt vi hardt mot hardt i 12 dager. siden har hun lagt seg i 19 tiden og sovet hele natten.

Men lillegutt klarer vi ikke å få til å sove hele natten.

Så ,jeg vet ikke helt hva man gjør. Hadde jeg bare hatt erfaring fra datteren vår ville jeg sagt vær konsekvent og hard til barnet sover, men nå vet jeg at det ikke nødvedigvis virker på alle..Begynner å bli redd man bare må vente til de blir litt større?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kråkebolla vår har også drevet med sånt "tull" den siste uka. Våkner både i 1-2tida og i 5-tida. Han får pupp da og sovner igjen. Men de to siste dagene har han våknet ca 1/2 time etter siste gang. Da har jeg tatt han inn i vår seng. Så sover vi der til ca kl.7.

 

Men vi ønsker jo ikke å ha det sånn. Så nå i helgen skal vi prøve å kjøre litt hardt mot hardt og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet her ang dette tidligere også, men er ikke sikkert du har sett det. Han var nemlig slik en lang periode her, og så kjørte vi "hardt mot hardt" i 1 uke, og da ble det MYE bedre. Men som jeg skrev i hovedinnlegget, så har det nå sklidd ut igjen. Det gikk vel bra i ca 1 måned tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til fredag våknet kråkebolla første gang kl.01 og ville ha pupp. Pappan var inne til han flere ganger, roet han og gav han vann. Men han ga seg jo ikke med skrikinga. Så kl.02 kapitulerte jeg og ga han pupp.

 

Men natt til i dag sov han helt fra 1930 til kl.0615, uten å våkne en eneste gang. Blir spennende å se hva det blir til i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...