Gå til innhold

Nattamming enda?


Løven & lurven

Anbefalte innlegg

Det gjør vi ihertfall. Alt fra 3-6 ganger per natt. Har gjort et forsøk på avvenning men han tviholder på puppen sin helt bokstavelig. Er det flere ennoss som forsatt holder på om natta eller er alle blitt store nok og sover hele natten gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er noen trøst så gjør vi det i alle fall av og til enda. Han vil ikke ha noe særlig på dagtid så da ender det med at jeg ofte tar han opp omtrent når jeg legger meg slik at han dier i søvne. Og noen ganger våkner han 1-2 ganger selv - da gjerne fordi han har spist lite i løpet av dagen. Men han sover også hele natten mange netter. Har heller ikke orket nattavvenning. Lar han styre dette selv. Med tre små i hus orker jeg ikke skriking på nettene. Jeg får sove igjen mye raskere om jeg legger han til så han får die. Da blir han fornøyd og sovner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å amme om natten når jenta var1, 5 mnd.. Så hun sover godt om natten.. Noe jeg er veldig glad for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nattammes det ennå ja. Har forsøkt avvenning uten hell. Og det begynner å bli slitsomt nå som jeg har begynt å jobbe igjen, skulle ønske han kunne sove hele natten snart... Har vel sovet hele natten 2-3 netter tilsammen til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi nattammer enda, vi.... Hun trenger det nok ikke (sier hs iallefall), men jeg har ikke orket å ta avenning enda. Må ta kampen i sommer, for jeg orker ikke å være så mye våken om natten (1-3 ganger) når jeg begynner å jobbe i august. Dessuten begynner jo folk å måpe som om jeg skulle være en eller annen raring når jeg sier at jeg ammer om natten fortsatt.... Deilig å vite at vi er fler;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir når han legger seg 19-1930 ca.

23-24 ca

05 ca

 

så ja her natt ammes det:) men han får vann ellers når han våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ammes det også :-) Er oppe en til to ganger, rundt halv to pg så klokken 06.00, MEN noen ganger våkner hun ikke i det hele tatt. Har tenkt at dette får jun styre litt selv jeg, hun er jo skikkelig sulten og, ellers går det i mye vann :-)

Jeg trodde faktisk de stoppet det selv jeg?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke bare er oss da. Prøvde å ta opp kampen men ga opp da han tydeligvis har mer viljestyrke enn meg, neida hehe. Men må vel få han til å slutte når det er tid for jobb ellers kommer jeg til å gå i bakken av søvnmangel. Har ikke sovet en hel natt igjennom siden han ble født, og begynner å bli litt slitsomt. Men men nok klaging han er jo verdens mest bestemte men også skjønneste guttunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nattammes det også. Gikk egentlig veldig fint om natten, og hun sov fra 20 til alt fra 5-7, men plutselig har hun begynt å tulle igjen...Så hun legger seg mellom 19-20, og våkner i 00 tiden. Da får hun kun litt vann om hun vil ha også stryker jeg litt på henne til hun sovner igjen. Så er det amming i 5 tida.

Vet ikke om jeg orker å prøve med avvenning..er jo så trøtt og orker ikke skriking på natta, er så enkelt å legge hun til puppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at så mange er liberale på puppen om natta fortsatt. Det er sikkert en grunn til at det er slik. Kanskje melkeproduksjonen ville blitt helt borte, hvis ikke jeg amma litt om natta også. Har tenkt masse på dette med nattavvenning, men det føles ikke helt naturlig når det kommer til stykket. Så er jeg også så inmari trøtt om natta, og orker ikke ta kampen...

 

Syns det går greit, jeg, ammer nok en to tre ganger fra hun legger seg halv sju til hun står opp halv sju. De gangene jeg har forsøkt å holde igjen og styre med vann eller smokk selv om hun ikke blir fornøyd, har jeg vært skikkelig ute av form dagen etter. Jeg har vært i jobb i to måneder ca, og greier meg fint så lenge jeg får sove ut om morgenen. Men enkelte dager er det ikke greit, da er det veldig Nok er nok! Men så kommer det til selve gjennomføringen, og da kommer slappfisk, snillist-Smillas frem. Koser meg også med nattammingen, det er jo også en side av saken.Varer vel ikke til konfirmasjonen heller, hehe...

 

Jeg vet jo at det er pappaen som må stå for nattavvenningen hvis det skal gå i boks, men jeg har ikke gitt klarsignal enda... meg og vesla om natta, ganske fint er det... og ganske slitsomt selvsagt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi holder på vi også... 2-4 ganger ca...

gleder meg til hun sover litt mer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også nattammes det, enda. Om dagen har hun ikke så veldig lyst på pupp, men hun vil gjerne ha om natten. Vi har prøvd å gi henne vann innimellom, men har ikke klart å venne henne helt av med puppen. Jeg håper hun slutter med det selv litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi faktisk slutta...... ;.) det gikk bare over av seg selv det. MEN hun er fortsatt våken rundt to tiden, men jeg vet ikke om det er tenner eller bare vanen. Jeg stryker henne, sier hysj og gir vann å er hun borte igjen med en gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Når jeg skulle venne av med natt amming så lærte jeg gutten å drikke vann først på dagen av en kopp slik han visste det var vann og når han ville ha det så gav vi han det når han våkna om natten. Amma om morran frem til mai men da ville han plutselig ikke ha mere.

 

Håper det ken hjelpe dere som snart skal begynne å jobbe igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere her som ammer på natta fremdeles. Jenta mi får pupp 2 ganger om natta. Vi skal ta kampen når pappaen får ferie. Orker ikke gjøre det alene :) Lykke til alle sammen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

... vi har prøvd med litt nattavvenning i sommer, men fy flate som hun skriker!! snørra renner, tårene spruter, og hun vil ikke vite av pappa bare ser seg om etter mamma... så far ga opp, gav henne til meg og sa at detta tar vi senere.. hm...

det siste helsesøster da før vi dro på ferie var at hun ikke trenger pupp om natta lenger, men hun spiser faktisk en god del, det er liksom ikke bare for kosen sin del..

jaja.. det blir vel bedre etterhvert.. gleder meg VELDIG til å sove mer om natta, har ikke sovet en hel natt på snart et år.. ZZzZZzzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...