Gå til innhold

Hvordan få de små til å ligge rolig på stellebordet?


Silje *trebarnsmamma*

Anbefalte innlegg

Blir snål snart jeg, Iselin har jo maur i rompa deluxe. Hun kjeder seg på stellebordet. så hun hiver seg rundt på magen ved første anledning og åler bortover for å komme seg unna. Det er en kamp hver gang. Jeg må faktisk holde henne skikkelig fast for å tørke bæsjebleie til tider, og som de fleste skjønner blir hun jo ikke akkurat mindre krakilsk av det.

 

Jeg synger, lar henne få leke med alle mulige slags kremtuber, salver, våtservietter, klokka mi, smokka hennes, mobilen min, storerbrors sandal, klesklyper, bleier osv. Rett og slett alt som er innen rekkevidde som ikke er farlig for henne. Alt er morsomt første gangen, men så blir det liksom oppbrukt og kjedelig. Lekene hennes fungerer innimellom, men hun hiver dem rundt og jeg tør ikke se bort fra henne ett sekund en gang, hun er jo lynkjapp!

 

Stunden ved stellebordet har mistet sjarmen syns jeg... Kan hun allerede ha vokst fra det da? Håper det går seg til etterhvert, jeg skal i mellomtiden vri hodet for å komme på andre smarte ting hun kan distraheres med... Forslag???

 

PS. Påkledningen osv har vi sett oss nødt til å ta på fanget i sofaen, det er kun bleieskift og vask som foregår ved stellebordet nå. Jeg lar henne faktisk sitte der noen ganger også, men det er vanskelig å skifte bæsjebleie når hun sitter på stasen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Kan ikke annet å enn å le litt av lillegutt når han setter i gang altså, men det er morsomt helt til det er snakk om bæsjebleie ja!

Men det som har "reddet" oss, er vårt nye stellebord, var så heldig å arve etter ei venninne som har tre små og nå ferdig med babyproduksjon. Hvertfall så har dette stellebordet stropp som du fester fast ungen med. Nesten samme prinsippet som med vippestolen. Helt genialt, og ikke får han vridd seg unna, heller ikke "hoppet" ned fra stellebordet:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som mange andre, de flytter stellingen ned på gulvet.. Har hørt om flere bare de siste dagene hvor ungene har falt ned fra stellebordet fordi de er så innmari raske nå. Begynner med det jeg og, flytte stellingen ned på gulvet, han styrer sånn på nå at jeg våger ikke holde på oppå der lenger. Skal ikke mer til enn å være uoppmerksom et halvt sekund så kan han falle ned. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, Helena er også begynt å bli temmelig "makkete" på stellebordet.. Skumle greier, så vi er på nippet til å flytte stellemadrassen ned på gulvet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...