Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Leste på nettsiden til fylkesmannen at kostnadene skal deles etter inntekt. Jeg har ikke lappen, så jeg tar tog med dattern vår for å levere henne på samvær. Tar toget hjem igjen, så kjører bf henne hit søndagene.. Er det bensinen som skal regnes eller er det slitasje, veiavgift osv i tillegg? Det fant jeg ingen svar på.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Kun faktiske utgifter som bensin, bompenger på turen, evt ferje ol. Ikke vegavgift, forsikringer , slitasje og. Står i barneloven det § 44, såvidt jeg husker. Her fant jeg en link: http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=plink&id=7166&PHPSESSID=7fb49e2a6448011f4907660ae9c710e8 Under siste avsnitt i "praktisering av bestemmelsen" finner du det svart på hvitt. Håper det var til hjelp!
winneboo Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Kommer ann på hvor lang avstand det er mellom dere. Er det kort avstand f.eks tja 2-3 mil så skal far stå for de kostandene, siden han har da fradrag i barnebidraget for å stå for disse utgiftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå